۱۶۹۱۹۸۰۳۵
به گزارش تهران پرس؛ جبرئیل برادری اظهار داشت: شهرستان ری دارای ۱۸ واحد تولید ماهی های گرم‌آبی است که بزرگترین این واحدهای در روستای عشق آباد بخش قلعه نو و سد حسن آباد فشافویه قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار مزرعه تولید ماهی در شهرستان ری وجود دارد، عنوان کرد: ماهی های پرورش یافته در شهرستان ری از خانواده کپور ماهیان مانند کپور معمولی، نقره ای، آمور و بیگ هد یا سرگنده است.

برادری اضافه کرد: هم اکنون ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولید ماهی شهرستان ری اشتغال پایدار دارند که به ازای هر یک از این اشتغال ها در حدود ۲ و نیم اشتغال غیرمستقیم نیز ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه استخرهای پرورش ماهی شهرستان ری به صورت خاکی و ۲ منظوره ایجاد می شوند، بیان داشت: این استخرها در کنار ذخیره آب کشاورزی محل خوبی برای پرورش انواع ماهیان گرم‌آبی نیز است.

برادری ابراز کرد: تولید ارزان قیمت و نزدیکی بازار مصرف بزرگ تهران موجب اشتیاق کشاورزان ری به تولید و پرورش ماهی شده است.

این مسئول در خصوص تسهیلات و اعتبارات جهاد کشاورزی برای تاسیس مزرعه های پرورش ماهی بیان داشت: دولت برای تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری در حدود ۸۵ درصد کمک بلاعوض می دهد که یکی از تجهیزات مهم این سیستم ها، استخرهای ذخیره آب است.

برادری خاطر نشان کرد: کشاورزان علاوه بر این تسهیلات می توانند از طریق تبصره ۱۸ و ماده ۵۲، تسهیلات ۱۶ و ۱۸ درصدی برای تاسیس و سرمایه در گردش مزرعه ها پرورش ماهی دریافت کنند.

وی یادآور شد: ایجاد استخرهای ۲ منظوره پرورش ماهی و ذخیره آب کشاروزی علاوه بر کاهش مصرف آب موجب بهره وری و سود بیشتر کشاورزان می شود که باید این امر در سطح شهرستان ری بیش از این توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر، ماهی و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
کد خبر: ۱۳۹۸۷
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha