Negar_۲۰۲۱۱۱۱۸_۱۸۵۹۰۳
به گزارش تهران پرس؛ سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران در همایش قرآن و عترت و بسیج که در تالار وزارت کشور برگزار شد،  با اشاره به اینکه امروز سالگرد تأسیس سازمان قرآن و عترت این سپاه است، اظهار داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی تمام موضوعات و بار اصلی بر روی دوش جوانان است و مقام معظم رهبری حدود ۴۲ مرتبه مستقیم و غیر مستقیم جوانان را در این بیانیه مورد خطاب قرار داده است. ایشان در جای دیگری فرمودند ما چهار عظمت در انقلاب اسلامی داریم که یکی از آنها نیروهای جوان و متعهد است.

وی افزود: برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و اهداف و چشم‌اندازهای آن، نیازمند جوانان مؤمن، متعهد، مسئولیت‌پذیر، انقلابی، پای کار و جهادی هستیم که یکی از مهم‌ترین اثرات آن توجه به این است که باید جوانانی با این ویژگی‌ها تربیت کنیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه در سپاه تهران و به خصوص بسیج به دنبال تربیت این نسل از جوانان هستیم، گفت: مقام معظم رهبری روزی به فرمانده بسیج فرمودند به سمت تربیت ۸ میلیون جوان مؤمن، انقلابی و ... بروید که در این صورت آینده کشور تضمین خواهد شد. محور اصلی این تعلیم و تربیت قرآن و عترت است برای همین سازمان قرآن و عترت بسیج، بیش از پیش باید تلاش کند و برنامه‌های خود را با محوریت جوانان در پایگاه‌ها، مدارس و مساجد اجرایی کند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از تمام فعالان قرآنی در این نهضت تعلیم و تربیت مبتنی بر قرآن و عترت تقاضای مشارکت و همراهی داریم تا این حرکت گسترده به ویژه در تهران و در سطح سازمان بسیج، آموزش و پرورش و مساجد به اقدامات خوبی منتج شود.

جهان اسلام از وقتی به ارزش‌های قرآنی برگشت، در جنگ با دشمنان پیروز شد

حسن اکبری، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز سخنران دیگر این همایش بود که طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: جهان اسلام از زمانی که به ارزش‌های قرآنی و مبانی اهل بیت (ع) توجه دوباره داشت توانست در برابر محاصره‌های دشمن و حملات آنها پیروز شود که این نیز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد.

در بخش پایانی این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآنی «الحافظون» در رشته‌ها و سنین مختلف تجلیل شد. همچنین رونمایی از چندین اثر گروه همخوانی حضرت محمد رسول‌الله(ص) در کشور سوریه و دو اثر گروه نوجوانان این مجموعه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
کد خبر: ۱۳۹۷۹
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha