مهدی+چمران
به گزارش خبرنگار تهران پرس مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در ابتدای بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر گفت: امروز سالروز وفات حضرت معصومه علیها السلام کریمه اهل بیت است؛ به همه سروران عزیز به مردم و حضرت ولی عصر تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که از مزایای عالی و برکاتی که این بزرگوار بهره بگیریم.

وی ادامه داد: زیارت حضرت معصومه علیه السلام همانند آن است که حضرت رضا علیه السلام را زیارت کردیم این سعادتی هم برای مردم قم و هم برای ما که در نزدیکی قم هستیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز سالروز درگذشت ستارخان سردار ملی کشورمان است گفت: یادآوری می کنم که بیست و ششم آبان ماه سال ۵۹ سالروز آزادسازی سوسنگرد یکی از شهرهای مهم استان خوزستان در نزدیکی اهواز است.

وی با بیان اینکه دستیابی به سوسنگرد برای دشمن بسیار مهم بود بیان کرد دشمن با دستیابی به سوسنگرد می‌توانست به راحتی و به سرعت به اهواز دست پیدا کند

به همین دلیل اوایل جنگ خود را به سوسنگرد رساند ولی موفق نشد؛ سپس دشمن از داخل شهر حرکتی انجام داد که مردم سوسنگرد آن افراد و گروه‌های وابسته به صدام را از شهر اخراج کردند؛ در نهایت بیست و سوم آبان ماه دشمن به سوسنگرد حمله و آنجا را محاصره کرد و چند تانک عراقی وارد سوسنگرد شد.


وی ادامه داد یکی از تانک‌های عراقی را زدیم و تا چند سال گذشته در پیاده رو شهر بود که آن را از سر برداشتند که این کار خوبی نبود و مقرر بود که این تانک در شهر به عنوان خاطره ای از هجوم دشمن به سوسنگرد باقی بماند.

چمران خاطر نشان کرد: در نهایت بیست و پنجم آبان ماه با تلاش‌های زیاد شهید دکتر چمران و با دستور مقام معظم رهبری حمایت فوق‌العاده ایشان مقرر شده که تیم های زرهی ارتش به همراه نیروهای مردمی به طرف شهر سوسنگرد بروند و حدود ۱۲ شب فرمان صادر شد و صبح زود حمله ما به دشمن در سوسنگرد آغاز شد و خوشبختانه موفقیت‌هایی به دست آمد و ارتش سپاه و عشایر در کنار هم قرار گرفتند و حمله بردند به ‌طرف سوسنگرد و بالاخره سوسنگرد را حوالی ظهر روزه بیست و پنجم آبان ماه از حلقه محاصره بیرون آوردند و آزاد شد البته میدونی در همان روز این آزادی به بهای زخمی شدن شدید شهید دکتر چمران انجامید و در حالی که تانک‌های دشمن رو محاسبه کرده بود بیش از یک ساعت به تنهایی به آنها می جنگید. این روز را گرامی میداریم و مردم سوسنگرد هم تبریک می گوییم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دیوان محاسبات عمومی اعلام می‌کرد که حسابرسی شهرداری بایستی دیوان محاسبات انجام دهد مثل همه دستگاه‌های دولتی.

وی ادامه داد: در همین راستا دو جلسه با رئیس دیوانه محاسبات عمومی جلسه‌ای داشتیم اما به نتیجه نرسیدیم. تا اینکه بالاخره از معاونت حقوقی مجلس معاونت قوانین و حقوقی مجلس البته قبل از شورای نگهبان هم نظر خواسته بودند شورای نگهبان هم نظر داده بود که این ربطی به دیوان محاسبات ندارد و ه و بایستی شوراها این حسابرسی را تعیین کنند و سازمان‌های حسابرسان را انجام بدم.

وی ادامه داد: رئیس مجلس طبق یک نامه رسمی بر اساس تفسیر شورای محترم نگهبان و همچنین قانون شوراهای اسلامی کشور نظارت مالی بر شهرداری ها اعلام کردند که این امر جزو وظایف شورای اسلامی شهر تعیین شده و رسیدگی و حسابرسی آن به عهده آنها شوراها است؛ و تنها بودجه‌ای را که دولت به شهرداری‌ها می دهد را دیوان محاسبات می تواند حسابرسی کند و در سایر امور مالی شهرداریها صلاحیت رسیدگی و حسابرسی ندارند.

چمران گفت: به هر حال ما از مجلس شورای اسلامی به دکتر قالیباف تشکر میکنیم که با اشرافی که برامور داشتند به این موضوع یک موضوع قدیمی و یا اختلاف قدیمی بود پایان بخشیده شد.

چمران گفت: همچنین از روز گذشته موضوع در فضای مجازی در بین کارکنان اتوبوسرانی مطرح شده است که من بیان کردم دریافتی کارکنان شرکت اتوبوسرانی زیاد است از همین رو باید به گونه‌ای آنها قطع شود در صورتیکه اینکه کذب است و اصلا در این خصوصی من حرفی نزده ام.

وی ادامه داد: تنها مباحثی که مطرح شده از این است که ورود ۱۱۰ اتوبوس جدید به چرخه حمل و نقل عمومی کم است و بایستی ۲۰۰۰ اتوبوس به این ناوگان اضافه شود و در ارتباط با مسائل دیگر اصلاً بحث این شد و این موضوع کاملاً کذب و دروغ است به تمامی کارکنان و کارگران شرکت واحد و دوستان خوب و سروران میگویم که فریب نخورند.


انتهای پیام/

 
کد خبر: ۱۳۸۸۵
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha