IMG-20211117-WA0015
به گزارش خبرنگار تهران پرس، سردار «محمود توکلی» معاون هماهنگ کننده سپاه تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس مبنی بر نقش سپاه و بسیج در واکسیناسیون عمومی در شهر تهران گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی یکی از طرح های موفق و اثرگذار در تهران و سطح کشور در زمینه غربالگری و واکسیناسیون عمومی مردم بوده است که بحمدالله با اعلام سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستعفین، بیش از ۵۰ درصد واکسیناسیون مردم توسط بسیج صورت گرفته است که در شهر تهران هم شاهد نقش آفرینی بسیج و سپاه در سرعت بخشی به واکسیناسیون شهروندان تهرانی هستیم.

وی ادامه داد: سپاه و بسیج در واکسیناسیون عمومی شهروندان تهرانی، همکاری خوب و مضاعفی با وزارت بهداشت و درمان داشته اند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نشده است.

سردار توکلی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار تهران پرس مبنی بر اهمیت برگزاری سومین مرحله استانی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج خاطر نشان کرد: این رویداد یکی از بزرگترین رویدادهای سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در شهر تهران بوده است که بحمدالله طی یک فراخوان کوتاه مدت، با حضور بیش از ۶۰ تیم تخصصی و بیش از ۲۰۰ نفر تشکیل شد و در یک بازه زمانی ۴۸ ساعت این تیم های تخصصی به رقابت با یکدیگر در حوزه دیجیتالی پرداختند و در بعد از این مدت نفرات برگزیده معرفی و تجلیل شدند و به مرحله کشوری راه یافتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ تاکید کرد: از نحوه برگزاری این رویداد عظیم دیجیتالی در شهر تهران تشکر می کنیم چرا که این رویداد نشان داد که چه استعدادهای نهفته ای در میان بسیجیان شهر تهران وجود دارد و برای شناساندن و پرورش این استعدادها باید برنامه ریزی منسجم و خوبی صورت بگیرد تا به اثبات برسد که بسیج در حوزه دیجیتال، نرم افزار و فضای مجازی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

سردار توکلی در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج امسال در شهر تهران، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های امسال این است که برنامه‌ها میدانی و مردمی‌تر خواهد بود؛ لذا ۱۴۰ عنوان برنامه برای هفته بسیج سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است. هفته بسیج ظرفیت خوبی برای متبلور شدن فعالیت‌های بسیج است، بر این اساس برنامه‌ها با توجه به جذابیت و تنوع برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها توجه به محرومیت زدایی است؛ از این روی ۱۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان تهران عزیمت می‌کنند و علاوه بر این ۲۵ هزار سبد معیشتی، تعداد ۱۰ هزار کارت خرید کالا، تعداد ۲۰۰ سری جهیزیه هم به خانواده‌های نیازمند تقدیم می‌شود.

سردار توکلی سپس با بیان اینکه در زمینه اشتغالزایی نیز ۳ و نیم میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده، ادامه داد: راه اندازی تعداد ۱۷ صندوق قرض الحسنه بسیجیان و ۲۶۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی، راه اندازی گروه جهادی صیانت و بازپروری مرکز شهید زیادیان و افتتاح مدرسه کودکان استثنایی، بخش دیگری از برنامه‌های هفته بسیج است.

وی تصریح کرد: تجلیل از فعالان تبیین اهمیت مسجد و نماز، برگزاری گردهمایی فعالان شبکه صالحین، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بسیج در حاشیه محل برپایی نماز جمعه، یک هزار برنامه یادواره شهدا، اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۰۰ نقطه شهر تهران، مرمت قبور شهدا توسط خادمیاران در بهشت زهرا، تجلیل از فعالان قرآنی در سالن همایش‌های وزارت کشور تحت عنوان جشنواره الحافظون، تجلیل از خانواده شهدا با عنوان آبروی محله، نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: برگزاری جشنواره علمی فرهنگی شهید طهرانی مقدم، اختتامیه مسابقات ورزشی و تجلیل از دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی نیز از دیگر برنامه‌های ویژه هفته بسیج سپاه تهران بزرگ است.




 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۹۱۵
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha