منتظری
 

غلامرضا منتظری نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های بارز دولت سیزدهم، عدالت محوری و مقابله با رانت خواری و سوءاستفاده‌ها است. به گونه ای که آقای رئیسی تاکید کرده‌اند عدالت باید به عنوان یک راهبرد ملی در سراسر کشور مورد توجه قرار گیرد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به شاخصه مردمی بودن دولت سیزدهم عنوان کرد: برخلاف رئیس جمور قبلی که مردم به سختی می‌توانستند او را ببینید و به ملاقات از پشت شیشه خودرو محدود شده بود، آقای رئیسی از همان روزهای آغازین استقرار زمینه حضور خود را در بین مردم و در استان‌ها فراهم کردند.

 

منتظری ادامه داد: رئیس جمهور برای مطلع شدن از مشکلات و دغدغه های معیشتی و اقتصادی مردم و مرتفع کردن آن اقدام به بازدیدهای میدانی می کند  و به عنوان نمونه در صف داروخانه و یا صف بنزین حضور می یابد تا بتواند برای حل و فصل مسائل سریع تر اقدام کند.

 

وی با اشاره به تلاش دولت برای تعیین و تکلیف اموالی که در انبارها وجود دارد، اظهار داشت: آقای رئیسی تحقق شعار سال بر مبنای رفع موانع موجود در پیش روی تولید کنندگان را در دستور کار دولت قرارداده‌اند.

 

منتظری گفت: تلاش در جهت کاهش مشکلات  معیشتی، اقتصادی و رفاهی مردم از دیگر شاخصه‌های دولت است که دراین راستا مرتب جلساتی تشکیل می شود که با همکاری کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی کشور و پیوند وزارت خانه های جهاد و اقتصاد و دستگاه‌های مرتبط تلاش می‌شود تا ارزاق و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به سهولت در اختیار آنها قرار گیرد. البته در این راستا مقرر شده تا توزیع اقلام غذایی مانند مرغ و تخم مرغ به شیوه مجازی باشد تا مردم به سهولت به این اقلام دسترسی پیدا کنند و کمتر شاهد شکل گیری صف هایی که در گذشته مشاهده میشد، باشیم.

 

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رویکرد حمایت از اقشار آسیب پذیر و توجه به مناطق و استان‌های محروم جزو اولویت‌های رئیس جمهور است، مطرح کرد: سخت کوشی، تلاش بی وقفه و شبانه روزی و روحیه خدمت گذاری به مردم از شاخصه های رئیس جمهور است و از اعضای کابینه نیز خواسته اند تا خود را خادم مردم قلمداد کنند.

 

منتظری در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با همکاری بیشتر دولت با مجلس بتوانیم در راستای حل مسائل اساسی مردم و ثبات در بازار، نرخ  ارز و قیمت کالاها قدم برداریم.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت در شرایطی سکان امور اجرایی کشور را به دست گرفته است که بدهی های فراوانی از دولت قبل باقی مانده که چندسالی برای پرداخت آن زمان می برد. از همین رو در ارزیابی کارنامه دولت سیزدهم، ضمن انتقاد سازنده باید عادلانه و منصفانه قضاوت کنیم.

 

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان یادآور شد: برخی از مخالفان و کسانی که چشم دیدن تحول کشور و موفقیت دولت را ندارند، دست به انجام عملیات رسانه‌ای علیه کشور و دولت می‌زنند، لذا باید توجه کنیم تا با دست خودمان چرخ آسیاب دشمن را به حرکت درنیاوریم و اگر نقدی داریم آن را صادقانه مطرح کنیم و به گونه ای اظهارنظر نکنیم که دشمن را شاد کند.

 

انتهای پیام/الف

 

کد خبر: ۱۳۸۵۶
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha