۱۶۹۱۸۷۵۱۹
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، محمد شهریاری اظهار داشت: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر امسال) تاکنون ۳۲.۸ میلی متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده است.

 

وی ادامه داد: موجودی سدهای تهران در حال حاضر ۴۰۴ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با ذخیره ۶۶۹ میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته، حدود ۲۶۵ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می دهد.

 

شهریاری با بیان اینکه مشکل کم آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد، گفت: نباید تصور کنیم که بعد از چند روز بارندگی بی درنگ مشکل کم آبی استان تهران رفع شده و دیگر نیازی به مدیریت مصرف نیست؛ چرا که کاهش ذخایر و منابع آبی در سال آبی گذشته بی سابقه بوده و ما با این کاهش ها وارد سال آبی جدید شدیم.

 

وی افزود: هم اکنون موجودی سد امیر کبیر حدود ۷۵ میلیون مترمکعب است در حالیکه موجودی این سد در روز مشابه پارسال ۱۱۵ میلیون مترمکعب بوده است.

 

شهریاری یادآوری کرد: موجودی سد طالقان نیز از ۲۶۳ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۱۹۴ میلیون مترمکعب و سد لتیان از ۴۵ میلیون مترمکعب به ۲۳ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

 

وی موجودی سد لار را در سال گذشته ۳۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد که در مقایسه با موجودی ۷۹ میلیون مترمکعبی پارسال، ۴۳ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می دهد.

 

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: همچنین موجودی سد ماملو از ۱۶۷ میلیون مترمکعب در سال ۹۹ به ۷۶ میلیون مترمکعب در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

 

شهریاری با تاکید بر اینکه مشکل کم آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد و شهروندان باید صرفه جویی و مدیریت مصرف را جدی بگیرند، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط استان و کشور انتظار می رود تا همکاری ها افزایش یابد تا با یک شرایط مطمئن تر آب شرب مردم به صورت پایدار تامین شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۷۷۵
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha