شورا
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ بررسی یک فوریت طرح « تکمیـل شـناسنامه تک بـاغات و اراضـی مشـجر شهر تهران تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ » در بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی بابایی در ابتدای بررسی این طرح گفت: این طرح مربوط به سال ۹۶ است و در آذر ماه سال ۹۷ مجدد نسبت به تایین و تکلیف این طرح ۶ ماه به شهرداری تهران فرصت داده شد، این آخرین مهلت شهرداری خواهد بود تا پایان شهریور ماه سال جاری نسبت به این موضوع اقدام کند.

وی ادامه داد: این طرح در شورای چهارم و پنجم مورد بررسی قرار گرفته است، ما به دنبال تکمیل این طرح تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ هستیم.

در ادامه احمد صادقی گفت: این طرح جدید نیست و باید شهرداری نسبت به عدم اجرایی این طرح پاسخگو باشد. این طرح نیازمند مصوبه جدید شورای شهر نیست.

وی تاکید کرد: شهرداری باید برای عدم اجرایی مصوبات شورای شهر پاسخگو باشد.

پرویز سروری در ادامه اظهار کرد: من با اصل طرح موافق هستم اما معتقدم آقای مختاری باید توضیح بدهند چه مشکلی بر سر راه اجرای این طرح وجود داشته است؟

وی ادامه داد: شورا در صورت تصویب این طرح باید زمان بندی مشخصی برای رصد میزان پیشرفت طرح داشته باشد.

جعفر شربیانی، عضو شورای شهر تهران در ادامه بیان کرد: طی پنج دوره گذشته شورای شهر تهران تعداد زیادی مصوب که به قانون تبدیل شده را دارد که اجرا نشده است، ما باید بیش از هر مصوبه اثر بخشی آن سنجیده شود.

وی تاکید کرد: باید اهرم فشار در مصوبات در نظر گرفته شود و یک نفر باید مسئولِ پاسخگویی نسبت به عدم اجرایی مصوب مشخص شود.

شفیق، مشاور طرح شناسنامه باغات در ادامه گفت: ۷۳ هزار قطعه اراضی بیش از ۵۰۰ متر در طرح تفصیلی شناسایی شد که ۱۲ هزار ۷۹۶۰ قطعه آن سبز بودند؛ نیمی آن باغات گسسته و نیمی از آن غیر گسسته بود.

وی ادامه داد: ما توانستیم ۳ هزار و ۴۰۰ قطعه زمین ورود کنیم، اما متاسفانه مابقی باغات اجازه ورود به ما ندادند. اگر قرار است این طرح تا پایان سال آینده انجام شود، نیمی از اراضی باقی مانده است.

عباسی با بیان اینکه در بسیاری از اراضی نیازی به ورود نیست، گفت: می توان با همکاری دیگر دستگاه ها به این مهم دست یافت. شهرداری تهران به سرعت برای استعلام اراضی با همکاری دستگاه های مربوطه انجام دهد.

در ادامه مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: فضا سازی ‌زیادی وجود دارد؛ هر چه میخواهند با بی انصافی می گویند. اما مردم می دانند چه کسی کار کرده است و چه کسی کار نکرده است.

وی گفت: در شورای شهر قبلی می خواستند ساختمان سازی را قفل کنند و اصلا بحث باغات مطرح نبوده است. ان شالله مردم ما با چشم باز به این مسائل نگاه می کنند. در دوره های پیشین فضای سبز از حدود ۹ به ۱۶ متر مربع افزایش داده ایم.

چمران در ادامه تاکید کرد نباید اجازه دهیم حتی یک درخت هم قطع کنند و باید مردم را نسبت به این موضوع تشویق کنیم چرا که کاشت دختر ثواب دارد؛ تهمت ها به جایی نخواهد رسید‌.

وی ادامه داد: صرفا با عکس هوایی نمی توان به تشخیص باغات تکیه کرد؛ زیرا تعداد درختها در تصاویر هوایی قابل شمارش نیست. بنظر می رسد این طرح طی یک هفته به نتیجه نخواهد رسید.

در ادامه کاشانی عضو شورای شهر پیشنهاد به سلب فوریت این طرح داد و این پیشنهاد با ۱۳ رای به تصویب رسید.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۷۵۹
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha