۶۲۰۸۷۶۹۳

به گزارش تهران پرس محمد کرمی با اشاره به اینکه هدف از انجام سرشماری زمستانه بررسی وضعیت جمعیت‌ گونه‌های حیات وحش است، گفت: در این برنامه سرشماری، پویایی جمعیت گونه‌ها، نسبت جنسیتی و میزان زاد و ولد همچنین وضعیت زیستگاه‌ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه در سرشماری زمستانه عموما چهار گونه از علفخواران بزرگ جثه استان تهران شامل قوچ و میش ، کل و بز، آهو و جبیر سرشماری می‌شوند، اظهارکرد: سایر گونه‌های حیات وحش در صورت مشاهده، ثبت و جمعیت تقریبی آن‌ها برآورد می‌شود.

 

کرمی ادامه داد: زمان سرشماری زمستانه در استان تهران به‌دلیل شرایط آب و هوایی متفاوت، متغیر است و معمولا ز نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا نیمه دی ماه به طول می‌انجامد.

 

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه روش سرشماری به‌صورت مشاهده مستقیم است، گفت: تیم‌های سرشماری کننده در گروه‌های دو یا سه نفره در مسیرهای مشخص در زیستگاه‌های این گونه‌ها حرکت و گونه‌های مشاهده شده را در فرم‌های مربوطه ثبت می‌کنند.

 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، کرمی با بیان اینکه پس از انجام کار میدانی و ثبت مشاهدات در فرم‌ای مربوطه، این اطلاعات جمع‌آوری و جمع بندی می‌شود، تصریح کرد: پس از جمع بندی نهایی میزان حداقل گونه‌های مذکور با توجه به اطلاعات به دست آمده در سرشماری سنوات گذشته، تجزیه و تحلیل کارشناسی می‌شود و  اطلاعات به دست آمده از این تحلیل‌ها در مدیریت گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: ۱۳۷۷۰
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha