photo_2021-11-14_03-03-47
به گزارش خبرنگار تهران پرس،کتاب «آپولو» بر اساس خاطرات چند تن از زندانیان سیاسی ارتش در زمان رژیم منحوس شاه نوشته ناصر ملائی توسط انتشارات «آتشبار» وابسته به سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

سرهنگ سید بهزاد میراحمدی، معاون انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر گفت: در این کتاب طی چهار فصل خاطرات چهار نفر از زندانیان سیاسی ارتش که به دلیل مبارزات انقلابی علیه رژیم منحوس شاه دستگیر و زندانی شده بودند روایت شده است.

راویان خاطرات در این کتاب گوشه‌هایی از نحوه مبارزه انقلابیون ارتش،دستگیری و شکنجه‌های هولناک توسط عوامل ساواک و نیروهای امنیتی طاغوت را بازگو کرده‌اند.


در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

چند ماهی از نظامی‌ شدن‌مان می‌گذشت که اعلام شد نیروی هوایی می‌خواهد عده‌ای را به عنوان همافر استخدام کند. من هم جزو کسانی بودم که از درجه‌داری به همافری تغییر وضعیت دادند. این جابجایی‌ها ما را کمی اذیت کرد. به همین خاطر در شب عزاداری هیئت، شعر

چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد

چه نکوتر آنکه مرغی ز قفس پریده باشد

پر و بال ما بریدند و در قفس گشودند

چه رها چه بسته مرغی که پرش بریده باشند را خواندیم.

بعضی از همکارانم، های های گریه می‌کردند چون به زور درجه‌دار شده بودیم و بعد همافر.

ماجرا به همین شعر خواندن ختم نشد. چون فردای همان شب، ضد اطلاعات ارتش مرا احضار کرد.آنجا به من گفتند شما کی هستی و قبلا چه کاره بودی که اینجا روضه و شعر می‌خوانی؟منظورت از اینکه پر و بال ما را بریدند چیست؟ چه کسی پر و بال شما را بریده؟

گفتم منظوری نداشتم. ما اینطوری برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کردیم.

گفتند خیر شما مخالف اعلی حضرت شاهنشاه هستی... .


کتاب «آپولو» در ۱۵۳ صفحه و به قیمت ۳۵۰۰۰۰ ریال منتشر شده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۷۸۳
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha