قیمت+مرغ
جعفر راستی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس با اشاره به قیمت مرغ در کشور گفت: اقدام دولت در راستای قیمت مصوب مرغ دولتی با نرخ ۲۰ هزار تومان اقدامی بود که می تواند باعث تعادل در قیمت مرغ در کشور شود.

وی ادامه داد: مهمترین دلایل برای افزایش قیمت مرغ در کشورمان افزایش قیمت نهاده های دامی و همچنین وجود دلالان در این بازار است که اگر دولت در این زمینه اقدامات جدی انجام دهد، یقینا مانع از افزایش قیمت مرغ در کشورمان خواهد شد.

راستی تاکید کرد: در شرایطی که نهاده های دامی با قیمت بالا به دست تولیدکنندگان می رسد، به همین دلیل شاهد عرضه مرغ با قیمت بالا در بازار هستیم و دولت باید طوری برنامه ریزی کند که نه مردم ضرر کنند و نه اینکه تولیدکنندگان و به همین دلیل، حل ریشه این کار در حل مشکل قیمت نهاده های دامی خواهد بود که اگر دولت بتواند در این راستا گام های جدی بردارد، می تواند مشکل قیمت مرغ را به صورت ریشه ای حل و فصل نماید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: وجود دلالان در بازار مرغ نیز یکی از علت هایی است که شاهد افزایش قیمت مرغ در کشورمان هستیم و باید دولت با شناسایی این گروه ها، باعث قطع دستانشان از بازار مرغ شود تا قیمت ها به طور واقعی باشد و مردم قدرت خرید برای تامین مایحتاج خود داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی در تلاش برای اتحاد و همدلی بیشتر برای حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی هستند و این موضوع جزو اولویت ها محسوب می شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۶۸۰
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha