طرح+جهش+تولید+مسکن
عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس با مسئولان وزارت و راه و شهرسازی گفت: در جلسه نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت راه و شهرسازی در خصوص اعطای قیر رایگان به دستگاه های اجرایی و همچنین قیمت نهایی قیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی ادامه داد: موضوع آسفالت جاده های که نیاز به مرمت دارد و همچین جاده های خاکی که در کشورمان وجود دارد، یکی از مباحث در این جلسه بود که مسئولان در خصوص حل این مشکلات با یکدیگر رایزنی نمودند و امیدواریم که با همت وزارت راه و شهرسازی شاهد رفع این مشکلات در کشورمان باشیم.

ایری تاکید کرد: طی برگزاری جلسات مختلف میان مجلس و وزارت راه و شهرسازی، شاهد انسجام میان دولت و مجلس در خصوص رفع مشکلات مردم در حوزه مسکن و راه هستیم و امیدواریم که با اتحاد و همدلی بتوان قدم های بلندی برای رفع مشکلات مردمی برداشت و یکی از این موضوعات، حل مشکل مسکن است که در این خصوص دولت و مجلس اهتمام ویژه برای اجرای طرح جهش تولید مسکن دارند تا بتوانند با افزایش عرضه مسکن در کشور، جوابگوی نیاز تقاضای مردم در این حوزه باشند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن است و در طول یک سال، یک میلیون مسکن را خواهد ساخت و یقینا اجرای این طرح باعث خوشحالی و امیدواری مردم برای خانه دار شدن خواهد شد.

گفتنی است در جلسه مسئولان وزارت راه و شهرسازی و همچنین اعضای کمیسیون عمران مجلس، بررسی وضعیت توزیع قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی با حضور وزرای نفت و راه بود و بر اساس قانون سهم وزارت راه و شهرسازی ۴۸ درصد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۰ درصد، وزارت کشور یا سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها ۱۷ درصد، بسیج سازندگی ۶ درصد، آموزش و پرورش یا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۶ درصد و وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان جنگل‌ها ۳ درصد از محل قیر رایگان بوده است و در نهایت مصوب شد که قیمت قیر حدود ۹ میلیون تومان در نظر گرفته شد و این نرخ تا پایان سال ثابت بماند. از طرفی وزارت نفت نیز مکلف شد ظرف یک هفته کلیه حواله قیر را به دستگاه‌های اجرایی موضوع قانون تحویل دهد و همچنین دستگاه‌ها نیز مکلف شدند تا پایان سال تمام حواله خود را تحویل بگیرند.
کد خبر: ۱۳۶۷۸
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha