مهدی-بابایی-در-بازدید-از-منطقه-۸-شهرداری-تهران-min

به گزارش تهران پرس، مهدی بابایی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مسجد صاحب الزمان محله وحیدیه واقع در منطقه ۸ با شورایان دیدار و گفت و گو کرد .

 

بابایی در این دیدار با تاکید بر اینکه دغدغه اعضای شورای ششم این است که با رویکرد محله محوری نسبت به پیگیری و رفع مشکلات شهروندان اقدام کند، گفت: مشکلات و درخواست های شهروندان در ۱۲۳ ناحیه شهرداری های مناطق، در جلسات با شورایاران بررسی و پیگیری می شود.

 

بابایی تاکید کرد: رفع بخشی از معضلات و مشکلات نواحی مختلف پایتخت، منوط به تذکر و پیگیری از مدیریت شهری است که این مسائل از طریق معاونان شهردار پیگیری می‌شود.

 

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه رفع بخشی از مشکلات شهروندان پایتخت نیز با سیاست گذاری صحیح و به موقع امکان پذیر است، خاطر نشان کرد: با ارائه طرح و یا لایحه از سوی شهرداری به صحن شورای شهر و سیاستگذاری در حوزه های مختلف، مشکلات محله های تهران، بررسی و رفع خواهد شد.

 

وی یادآور شد: شهروندان در محله های مختلف پایتخت، برخی مسائل و مشکلات را با دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب، برق، گاز و نیروی انتظامی دارند که این دسته از مشکلات نیز از طریق مکاتبات پیگیری خواهد شد.

 

 شورای ششم در اتاقهای در بسته تصمیم‌گیری نمی کند


عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این دیدار در پاسخ به انتقاد شورایاران از دوره پنجم مدیریت شهری، تاکید کرد: در شورای ششم تلاش می‌کنیم تا سیاستگذاری‌ها از پایین به بالا انجام شود.

 

وی گفت: در شورای ششم در اتاق‌های در بسته برای شهر سیاست گذاری نخواهیم کرد.

 

بابایی اضافه کرد: در این دوره از مدیریت شهری تلاش می‌کنیم با رصد مشکلات شهروندان در محله های مختلف، نسبت به سیاست گذاری از محلات اقدام کنیم.

 

وی تاکید کرد: با حضور در محلات پایتخت و بازدید از پروژه‌های نیمه تمام تلاش می کنیم در بودجه سال ۱۴۰۱ تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دهیم و پروژه‌های جدید را بر اساس نیاز اعلام شده از سوی شورایاری‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

 

 شورایاران نمایندگان واقعی شهروندان در محله ها


اعضای شورایاری های محله های مختلف منطقه ۸ تهران در این دیدار نسبت به وضعیت ادامه فعالیت شورایاری ها انتقاد کردند و از مهدی بابایی عضو شورای شهر خواستند تا در شورای شهر، نسبت به رفع موانع قانونی فعالیت شورایاری‌ها تلاش کند.

 

بابایی نیز ضمن تاکید بر حضور موثر شورایاران به عنوان نمایندگان واقعی مردم در سطح محلات، اظهار داشت: شورایاران نمایندگان واقعی مردم در محلات هستند و نسبت به مشکلات شهروندان آگاهی کامل دارند.

 

وی ادامه داد: دغدغه های کف جامعه با کمک معتمدان مردم که نمونه واقعی آن شورایاران هستند، به مدیران بالادست ارائه و این دغدغه ها پیگیری می شود.

 

وی، شورایاران را شهروندانی مسئول در سطح شهر دانست و اظهار داشت: موانع ادامه فعالیت قانونی شورایاران باید از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

 

بابایی تاکید کرد: این امر از سوی شورای عالی استانها به مجلس شورای اسلامی ارائه و شورای شهر، ظرفیت قانونی خود را برای ادامه فعالیت قانونی شورایاری‌ها به کار خواهد گرفت.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: قانون می تواند بستر مناسبی برای ارائه خدمات شورایاران به شهروندان ایجاد کند.

 

 تاکید بر برنامه‌ریزی بر اساس سند توسعه محلات


همچنین در این دیدار اعضای شورایاری های منطقه ۸ تهران نسبت به کمبود سرانه های ورزشی و فضای سبز در برخی محله های این منطقه دغدغه داشتند که بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه به سند توسعه محلات در تعیین سرانه های مختلف محله ها تاکید کرد.

 

وی گفت: سند توسعه محلات در برهه‌ای از شهرداری تهران احصا شد اما در دوره های گذشته در کتابخانه ها قرار گرفت و از آن استفاده نشد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: این سند در برنامه‌ریزی‌های محلات باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد برنامه‌ریزی علمی و بر اساس نیاز محله ها باشیم.

 

بابایی ادامه داد: در گزارش های مدیران شهری سرانه فضای سبز و سرانه ورزشی در برخی مناطق قابل قبول اعلام می شود در حالی که در همان منطقه، محله‌هایی فقیر از نظر سرانه ورزشی و یا سرانه فضای سبز وجود دارد.

 

رییس کمیته حفاظت از فضای سبز و باغات تاکید کرد: استفاده از سند توسعه محلات، کمبود های مختلف سرانه های ورزشی و فضای سبز در هر محله را مشخص و به برنامه ریزان شهری کمک می‌کند تا نسبت به رفع کمبودها در محله ها اقدام کنند.

 

 آبیاری مکانیزه بوستان ها دغدغه جدی


در این دیدار شورایاران نسبت به آبیاری مناسب و مکانیزه درختان بوستانهای منطقه و حفظ پوشش گیاهی چمن، نگرانی‌هایی را اعلام کردند که مهدی بابایی رئیس کمیته حفاظت از فضای سبز و باغات شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: آبیاری مکانیزه یکی از دغدغه‌های این حوزه است چرا که موجب می شود فرونشست نیز کاهش یابد .

 

وی با بیان اینکه درخت چنار یکی از گونه‌های بومی تهران است که نمونه مشخص آن در خیابان ولیعصر مشاهده می‌شود، گفت: با همکاری سازمان بوستان ها تلاش می‌کنیم دغدغه آبیاری مکانیزه بوستان های منطقه‌ رفع شود .

 

بابایی درباره آبیاری چمن های میادین و برخی بوستان های منطقه نیز گفت: از آنجا که چمن نیازمند آبیاری بسیار است، کاشت چمن جدید در میادین و بوستان ها نداریم اما از چمن هایی که پیش از این کاشته شده، به عنوان سرمایه فضای سبز، حفاظت خواهد شد.

 

تمدید احکام شهرداران بر اساس عملکرد رضایت بخش آنان


شورایاران در این نشست،  نسبت به ارائه حکم یک ساله شهرداران منطقه ابراز نگرانی کردند که بابایی رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای اسلامی شهر تهران درباره این نگرانی شورایاران، اظهار داشت: حکم یک ساله شهرداران مناطق با عملکرد رضایت بخش آنان برای شهروندان، تمدید خواهد شد.

 

وی افزود: حضور شهرداران در مناطق مختلف کمتر از ۳ سال، خروجی اثربخشی نخواهد داشت.

 

بابایی تاکید کرد: حکم یک ساله تذکری به شهردار است که بداند اگر عملکرد مناسبی برای شهروندان نداشته باشد، حتماً جابجا خواهد شد.

 

 تامین امنیت دغدغه و مطالبه جدی شهروندان


شورایاران در این دیدار وجود ۲ کلانتری برای منطقه ۸ را کافی ندانستند و درخواست ایجاد یک کلانتری جدید را به عضو شورای شهر ارائه کردند.

 

بابایی رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران نیز در پاسخ به این درخواست شورایاران، بر ضرورت ایجاد کلانتری جدید به منظور افزایش امنیت شهروندان تاکید کرد.

 

وی یادآور شد: شهروندان در حوزه امنیت دغدغه‌های دارند و مطالبه‌گر هستند.

 

بابایی از دبیر شورایاری خواست تا این نیاز اهالی به صورت مکتوب به شورای شهر ارائه شود تا مراحل قانونی احداث و راه اندازی کلانتری جدید در این منطقه، از مراجع ذیصلاح پیگیری شود.

 

 درخواست احداث بیمارستان دولتی در منطقه ۸


دبیر شورایاری منطقه ۸ احداث بیمارستان دولتی را از نیازهای مبرم این منطقه دانست و خطاب به مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران، از وی خواست تا شورای شهر پیگیری ایجاد بیمارستان دولتی را در دستور کار قرار دهد.

 

بابایی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز بر ضرورت افزایش سرانه های بهداشتی و درمانی در این منطقه تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه امکان پیگیری بسیاری از مشکلات محلات از طریق مکاتبات با دستگاه های مختلف وجود دارد، گفت: با جانمایی مکان مناسب و بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها رفع این دغدغه شهروندان امکان پذیر است.

کد خبر: ۱۳۵۷۷
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha