وی در این دیدار ابراز امیدواری کرد: طی این سفر با توجه به همکاری و رایزنی‌های صورت گرفته تفاهم‌نامه مربوطه در این راستا به امضای دو طرف رسیده و زمینه حضور زائران ایرانی در سوریه و زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) فراهم شود.
۱۴۰۰۰۸۱۸۰۰۰۵۹۰_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت که شامگاه یکشنبه ۱۶ آبان ماه در رأس هیاتی به منظور پیگیری و فراهم‌سازی مقدمات برقراری مجدد سفر زیارتی سوریه عازم دمشق شد، دوشنبه با مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 


وی در این دیدار ابراز امیدواری کرد: طی این سفر با توجه به همکاری و رایزنی‌های صورت گرفته تفاهم‌نامه مربوطه در این راستا به امضای دو طرف رسیده و زمینه حضور زائران ایرانی در سوریه و زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) فراهم شود.



 


رشیدیان با بیان اینکه سازمان حج و زیارت متولی قانونی موضوع زیارت و سفرهای زیارتی است، تاکید کرد: تلاش‌ها برای از سرگیری اعزام زائران متناسب با تمهیدات انجام شده به ویژه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دست انجام است.





رئیس سازمان حج و زیارت در این سفر با محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه نیز دیدار کرد. وزیر اوقاف سوریه در این دیدار ضمن خیر مقدم به رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تمام امکانات لازم در این رابطه مهیاست و نکات لازم برای از سرگیری اعزام ها به وزرای گردشگری، بهداشت و کشور اعلام شده و امیدواریم شاهد از سرگیری سفرهای زیارتی متناسب با شرایط باشیم.



 


وی هم در این دیدار به پیوندهای دو کشور و علاقه مردم ایران برای زیارت حرم مطهر حضرت زینب (ص) و نیز حضرت رقیه (س) اشاره کرد و گفت : قطعا موضوع سلامت، امنیت، عزت و کرامت زائران ایرانی جزو شاخص‌های اصلی برای این سفر است که در مذاکرات و تفاهم فی مابین مورد توجه خواهد بود.



 


رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای سفرهای زیارتی اشاره کرد و گفت: این پروتکل‌ها نیز با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت حفظ سلامت زائران و نیز مردم، مورد توجه جدی ما قرار دارد.



همچنین رشیدیان در این سفر با محمد رامی رامتینی، وزیر سیاحه و گردشگری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار با اشاره به واکسیناسیون علیه کرونا و کاهش مبتلایان و اقدامات صورت گرفته برای برقراری مجدد سفرهای زیارتی، افزود: از حدود ۲ هفته قبل مقدمات اعزام زائران ایرانی به عراق را فراهم کردیم.



 


وی ابراز امیدواری کرد که از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه و زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب و رقیه سلام الله علیها نیز با گفت‌وگوهای دو جانبه اجرایی شود و گفت: تسهیل شرایط برقراری مجدد این سفرهای زیارتی محور مورد پیگیری و جمع بندی نهایی در جریان این سفر است و به طور قطع بعد از تعطیلی چند ساله این سفرها راه اندازی دوباره آن با مشکلاتی همراه خواهد بود که زمینه سازی و همکاری بین ما و شما می‌تواند این مسائل را به حداقل رسانده سفرهای زیارتی سوریه دوباره برقرار شود.



 


رشیدیان با اشاره به تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای سفرهای زیارتی گفت: پروتکل‌های بهداشتی پیش از این در همه زمینه‌ها همچون اعزام، تغذیه و تدارکات، نقل و .. تدوین و ارسال شده که امیدواریم با توجه به اقدامات اولیه و نیز گسترش واکسیناسیون و بر اساس اهتمام به سلامت و امنیت و عزت زائران ایرانی این سفرها اجرایی شود.



 


وزیر سیاحه و گردشگری سوریه نیز ضمن خیر مقدم به رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه گفت: ما نیز آمادگی کامل داریم تا بتوانیم بر اساس امضای توافقنامه میان دو طرف، زمینه حضور زائران ایرانی در کشور سوریه را فراهم کنیم.



 


محمد رامی رامتینی افزود: به طور قطع حضور زائران ایرانی در سوریه کمک به سزایی در ارتقا روابط فرهنگی و نیز اقتصادی بین دو کشور و ملت خواهد بود. ما با تمام توان آماده هستیم تا از زائران ایرانی پذیرایی کنیم.



 

 


انتهای پیام/الف



 
کد خبر: ۱۳۵۴۵
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha