اسماعیلی-ارشاد
به گزارش تهران پرس، محمدمهدی اسماعیلی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به جلسه روز یکشنبه هیات دولت گفت: رئیس‌جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت، شورای فرهنگ عمومی را موظف به آسیب ‌شناسی وضعیت موجود فرهنگ عمومی و همچنین ملزم به ارتقای وضعیت شورای فرهنگ عمومی کشور کرده است.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی یکشنبه (۱۶ آبان) در جلسه هیات دولت با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا موانع فعالیت این شورا را برطرف کند.

 

اسماعیلی با اشاره به تصمیم گیری ها و مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: تصمیمات و مصوبات جلسات باید به گونه ای باشد که مردم را اقناع کند و تا زمانی که مردم از تصمیمات و مصوبات اقناع ذهنی و فکری نشوند راه به جایی نخواهیم برد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تلاش ما در دولت سیزدهم بر این است که تصمیمات مهم و اثربخش با همراهی مردم و به صورت شفاف جلو برود.

 

وی با اشاره به گزارش کمیسیون نامگذاری این شورا درباره نامگذاری ها در تقویم رسمی کشور اظهار داشت: برای نامگذاری ها در تقویم رسمی کشور باید شاخص ‌ها مشخص و حساسیت ‌های موجود در نظر گرفته شود.

 

در ابتدای این نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به دستور جلسه این شورا گفت: این جلسه با پیش دستور چرخش ‌های تحولی برای تحول در فرهنگ عمومی، اعلام نفرات منتخب شورا برای شورای نظارت بر ساخت، طراحی، واردات و توزیع اسباب بازی کودکان (مصوبه جلسه ۴۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، گزارش کمیسیون نامگذاری، گزارش کارگروه ویژه ابعاد فرهنگی تدابیر اقتصادی دولت سیزدهم و ماده واحده اصلاح و تعالی بودجه فرهنگی در نظام بودجه ریزی کشور برگزار می شود.

 

هفتصد و شصت و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجید امامی دبیر و جمعی از اعضای این شورا در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۳۵۳۵
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha