۱۵۵۶۰۹۷۹۳۳۸۱۴۰۷۸۰۰
 

احمد کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس، با اشاره به برگزاری سومین دور رویداد تولید محتوای سراسری دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج بیان کرد: این رویداد با هدف شناسایی استعدادهای ناب و نهفته جوانان و نخبگان استان در زمینه های گوناگون فناوری اطلاعات و تولید محتوای دیجیتالی همگام با منشور گام دوم انقلاب در میان رده های سنی برگزار شد.

 

این مدرس دانشگاه در حوزه علوم ارتباطات در ادامه گفت: در حال حاضر بومی سازی تولیدات به ویژه در حوزه بازی های رایانه ای در اولویت قرار دارد زیرا که درصد قابل توجهی از مصرف کنندگان نوجوان و جوان کشورمان از محصولات تولید شده در خارج از مرزهای ایران بهره می برند.

 

وی با تاکید بر گردش مالی بیش از ۱۷۰ میلیارد دلاری صنعت بازی در جهان و رشد سالانه حدود ۱۰ درصدی آن بیان کرد: در حال حاضر می‌توان بازی‌های کامپیوتری و موبایلی را یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های جهان دانست که از نظرارتباطی نیز در کوتاهترین زمان بیشترین تاثیر را بر کاربران خود برجای می گذارد.

 

کارخانه ادامه داد: در حال حاضر صنعت بازی یکی از پردرآمدترین صنایع جهان بوده و درآمد برخی از شرکت‌های بازی سازی حتی از درآمد حاصل از فروش نفت هم بیشتر است.

 

این کارشناس رسمی دادگستری در حوزه خبرنگاری  و روزنامه نگاری افزود: کرونا توانست سبک زندگی بسیاری از مردم جهان را عوض کند و موجب شد بسیاری از مردم در خانه‌ها بمانند و نسبت به گذشته از محصولات دیجیتال بیشتر استفاده کنند که این موضوع اهمیت تولید محتوای بومی را دوچندان می کند.

 

این مدرس دانشگاه بر استعداد یابی و آموزش و پرورش نیروهای جوان برای تولید محتوای بومی  و با ارزش و مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی تأکید و اشاره کرد: برگزاری این رویداد، در بازه زمانی طولانی تر باید در دوره های شش ماهه در سراسر کشور برگزار شود و شرکت کنندگان در قالب گروه ها و تیم ها ساماندهی و مستمر تحت آموزش و ارتقای توانمندی قرار گیرد و به عبارتی ادامه درگیری افراد با این حوزه در طولانی مدت موجب ثمرات قابل توجه در حوزه تولید محتوای دیجیتال خواهد شد.

 

کارخانه آموزش دادن افراد، کارآفرینی در این حوزه و ارتقای توانمندی ها را مهمترین موارد برای تقویت انگیزه فعالان عرصه دیجیتال و فضای مجازی ذکر و تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین به عنوان بزرگترین نهاد مردمی  پیشران انقلاب اسلامی، بزرگترین ماموریتش تولید قدرت نرم برای جمهوری اسلامی است که با این اقدام می تواند قدرت قابل توجهی را برای جمهوری اسلامی ایران بیافریند.

 

وی تاکید کرد: با حضور موثر در فضای مجازی و نقش آفرینی جدی می تواند به سمت نهضت تولید محتوای دیجیتال بومی گام برداشت و مهمترین ویژگی رویداد برگزاری بومی آن در هر استان است که می تواند تولیدات کاملا منطبق با فرهنگ هر منطقه باشد.

 

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه فضای مجازی در قالب زنجیره ای از ابزارها، اکوسیستم ها و محتوای در هم تنیده است، نتایج برگزاری رویداد را نمایش حرکتی هماهنگ  برای ارائه توانمندی های تخصصی بسیج در فضای مجازی، تشکیل فرماندهی و کنترل واحد، تولید حجم قابل توجهی از محصولات، ارتقاء و رشد توانمندی های فنی و خلاقانه شرکت کنندگان، رونق اقتصاد کسب‌و‌کار‌هایی مجازی و حرکت به سمت ایجاد نهضت تولید محتوای تخصصی در فضای مجازی ذکر کرد.

 

قابل ذکر است، بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج تهران بزرگ با حضور بیش از ۶۰ تیم تخصصی و بیش از ۲۰۰ نفر از نخبگان تهرانی در حوزه های دیجیتال، پویانمایی، بازی های رایانه ای در شهر تهران برگزار شد.

 

در این رویداد شاهد رقابت فشرده ۴۸ ساعته بودیم تا در نهایت ۵ تیم مجوز حضور در رویداد کشوری را بیابند. معاونت فضای مجازی سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ، میزبان این دوره از رویداد تولیدمحتوای دیجیتال بسیج در شهر تهران بوده است.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۳۴۲۷
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha