۱۴۰۰۰۵۲۷۰۰۰۰۰۵_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، با نگاهی به برنامه ها و تاکیدات آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی به وضوح می توان اهمیت و جایگاه موضوع فرهنگ و هنر را در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، مشاهده کرد. توجه به این مهم را جزو حوزه های اساسی فعالیت های کاری و خدمتی خود به عنوان زیربنای هویت اصلی انقلاب اسلامی قرار داده است.

 

از طرفی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم با توجه بر اهمیت مقوله فرهنگ و هنر در برنامه های ارائه شده برای اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، براین مهم تاکید دارد.

 

وی همواره در سخنرانی‌ها و جمع اهالی رسانه نیز تاکید کرده بنای دولت بر این است که همزمان با تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی به فرهنگ هم توجه کافی داشته باشد و از این رو نباید به جریان سازی فرهنگی کم‌توجهی شود.

 

محمد مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: با عنایت به برنامه های تبیین شده در حوزه فرهنگی در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیاست ها و اهداف فرهنگی دولت سیزدهم روشن و فراگیر است. از این رو تمام تلاش ما تا چهارسال آینده این خواهد بود با بکارگیری همه ظرفیت ها علاوه بر رفع برخی مشکلات از جمله موضوع بودجه و غیره به پیشبرد این سیاست‌ها کمک کنیم.

 

 

تدوین قانون برای نظارت بر هزینه‌کرد دستگاه‌های فرهنگی 

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به تاکید دولت مبنی بر نظارت کامل بر هزینه‌کردهای دستگاه‌های فرهنگی و سایر دستگاه‌های دولتی، از تدوین قانون در همین راستا در آینده نزدیک خبر و ادامه داد: این قانون کمک خواهد کرد تا به جای تصدی گری، هدایت گری به‌وجود بیاید تا مجموعه های فعالیت های فرهنگی در یک راستا حرکت کنند. این امر باعث می شود نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر هزینه‌کرد بودجه فرهنگی دستگاه‌ های مختلف به درستی انجام شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس قانون در کمیسیون فرهنگی دولت، به‌ عنوان رکنی برای تحقق اسناد عمل می‌کند.

 

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به دستور رئیس جمهور درباره نظارت بر صرف بودجه فرهنگی دستگاه‌ های مختلف از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنابر دستور رئیس جمهور، همه بخش ‌های دولتی که ساختار و بودجه فرهنگی دارند، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصل می‌شوند تا این نظارت صورت گیرد.

 

به گفته اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه نظارت بر هزینه‌کرد بودجه‌ های فرهنگی را برعهده دارد. بر اساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی، رئیس جمهور می‌تواند در موارد خاص، برحسب ضرورت با تصویب هیأت وزیران، نماینده یا نمایندگان ویژه با اختیارات مشخص تعیین کند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این موارد، تصمیمات نماینده یا نمایندگان مذکور در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیأت وزیران خواهد بود.

 

اسماعیلی گفت: شأ‌ن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای سیاست ‌هاست و براساس قانون در کمیسیون فرهنگی دولت به ‌عنوان رکنی برای تحقق اسناد فرهنگی، عمل می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۳۴۲۰
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha