۱۵۰۸۰۸۹۹_۵۶۵
به گزارش تهران پرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش پدافند غیرعامل و رسانه پایدار گفت:  ما امروزه، در حوزه فرهنگ و رسانه وضعیت خاصی در کشور داریم. اینکه دوستان ما در پدافند غیرعامل همت کردند و وارد تدوین سند در این حوزه شدند، جای خوشبختی دارد.

 


وی افزود: ما تهدیداتمان در حوزه رسانه روشن است. پس نوع کنشگری هم باید روشن شده باشد. بعد از گذشت ۴دهه درگیری مستقیم با جریان تمدنی غربی در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای، تعابیر مهمی را رهبری معظم انقلاب برای ترسیم میدان درگیری استفاده کردند. از جمله تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و... این تعابیر می خواهد صحنه درگیری را نشان دهد. من معتقدم چند راهکار مهم و اساسی در این زمینه وجود دارد. اینکه جریان رسانه‌ای ما از وضعیت منفعل فعلی به وضعیت آفندی تغییر وضعیت دهد که این قابلیت و ظرفیت امروز برای ما وجود دارد. اگر روزی در بحث تکنولوژی و حوزه عقب افتادگی‌های صنعتی صحبت می کردیم، امروزه با تغییر فضای کنشگری به رسانه‌های دیجیتال صحبت می کنیم.


 


وزیر ارشاد اظهار کرد: فضای مجازی در عین اینکه یک تهدید برای همه فرهنگ‌ها تلقی می‌شود، ولی فرصتی برای جبران عقب افتادگی‌ها است. سیستم حاکمیتی، از نهاد‌های حاکمیتی از وزارت فرهنگ و ارشاد تا سایر نهاد‌ها باید هنرمندی شان تسهیل شرایط بروز استعداد‌ها در این فضا باشد. اما حتما بایستی به تمهیدات متعدد بیندیشیم تا دچار آسیب نشویم. در حوزه عمومی مهم‌ترین راهکار در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای بحث افزایش سواد رسانه‌ای است.


 


وی افزود: اگر سواد رسانه‌ای به عنوان یک راهکار جدی در دستور کار نهاد‌های متولی حوزه فرهنگ و هنر قرار بگیرد، حتما ما دچار جهش می شویم.دولت تصمیم دارد همه تصمیم‌های مهمش، برای مردم همراه با اقناع و همراه سازی باشد. برای مثال برای کرونا در اوایل شهریور برای بازگشایی فعالیت‌ها و عادی شدن امور افکارسنجی کردیم. ۸۱ درصد مردم با بازگشایی مراکز علمی آموزشی مخالف بودند؛ اما دولت کار خودش را انجام داد و واکسیناسیون را ادامه داد. امروزه بالای ۹۰ میلیون دز واکسن تزریق شده است. حالا ما امروز وقتی نظرسنجی می کنیم، ۷۰ درصد مردم موافق بازگشایی فعالیت‌های اجتماعی هستند. این یک مثال عینی و ملموس در کمتر از ۲ ماه و نیم اتفاق افتاده است.


 


اسماعیلی در پایان گفت: از ۱ آذر فعالیت‌های فرهنگی هنری مثل تئاتر‌ها و کنسرت‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز می‌شود؛ البته با رعایت احتمالات و در صورت تغییر رنگ شهر فعالیت‌ها را متوقف می کنیم.


 

منبع: باشگاه خبرنگاران


انتهای پیام/الف

کد خبر: ۱۳۴۵۹
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha