Photo.aspx
به گزارش تهران پرس، حمید جوانی شهردار منطقه ۳ برنامه‌های شهرداری این منطقه را تشریح کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی شهردار تهران برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت را در دستور کار خود قرار دادیم که در حوزه برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت به دنبال طرح تحول در حوزه نگهداشت شهر هستیم تا بتوانیم با رویکرد محله محوری حوزه نگهداشت را در بخش‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری ترافیکی و اجتماعی احیا کنیم. این برنامه‌ها به حوزه‌های متداول و روزمره ای بر می گردد که شهروندان با آن درگیر هستند.‌

شهردار منطقه ۳ گفت: برای اهداف بلند مدت نیز برنامه‌هایی ارائه شده است که مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در آن واحد هم اگر نقصی از گذشته در معاونت‌های مختلف وجود داشته برطرف شود .اکنون در حال برنامه‌ریزی لازم و تامین اعتبار برای عملیاتی کردن پروژه ها هستیم.

جوانی ادامه داد: در منطقه ۳ در حوزه عمران از نظر زمین و عرصه‌هایی که بتوان برنامه ریزی‌های خاصی روی آن انجام داد با کمبود مواجه هستیم. بنابراین سعی کردیم ضمن تعریف پروژه های شاخص برای منطقه بتوانیم با جلب مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی، پروژه هایی را در محلات منطقه تعریف کنیم. برهمین اساس پروژه های کوچک مقیاس و محله محور در برنامه امسال و سال آینده ادامه خواهد داشت و در بودجه ۱۴۰۱ نیز لحاظ خواهد شد.

ساماندهی پارک های حاشیه ای و ایجاد پارکینگ های طبقاتی جدید

او اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری فارغ از بحث های برنامه های کوتاه مدت و جاری در نگاه بلند مدت به دنبال این هستیم که نواقص کلان و عمده که در بخشهای مختلف وجود دارد را با دقت نظر و برداشتهای محیطی برطرف کنیم. از طرف دیگر در بخش زیباسازی و ساماندهی محیطی نیز بتوانیم برنامه های جدید و متنوعی را برای فضاسازی و ایجاد منظر مناسب در شهر فراهم کنیم که در این زمینه نیازمند بهره گیری از ظرفیت متخصصین هستیم. بنابراین باید در فرصت مناسب طرح های متنوعی را در حوزه زیباسازی و ساماندهی محیطی آماده و در سال آینده اجرا کنیم.

شهردار منطقه ۳ عنوان کرد: در حوزه ترافیکی نیز از آنجایی که منطقه ۳ بسیار حساس و پرترافیک است و امکان افزایش فضا، خیابان، اتوبان، پل و زیرگذر را نیز در منطقه نداریم باید بتوانیم با یک سری اصلاحات و طرح ها بتوانیم به روان سازی ترافیک کمک کنیم. ساماندهی پارک های حاشیه ای و ایجاد پارکینگ های طبقاتی جدید می تواند در این موضوع موثر باشد.

رویکرد شهروندمحوری و مسجد مجوری در حوزه اجتماعی

جوانی یادآور شد: در حوزه اجتماعی نگاه شهردار و مدیریت جدید رویکرد شهروندمحوری و مسجد مجوری است و در این راستا تلاش این است که بتوانیم خودمان را در بین مردم ببینیم و از نزدیک دغدغه ها، نگرانی ها و نقطه نظرات آنها را بشنویم و تا جایی که می توانیم در راستای رفع مشکلاتشان گام برداریم.

شهردار منطقه ۳ افزود: در راستای ارتباط بیشتر با شهروندان و شنیدن بدون واسطه دغدغه های آنها، شناخت مشکلات و معضلات محلات و حل آن، رویکرد مسجد محوری را فارغ از مباحث تشریفاتی در برنامه های خود قرار دادیم. ضمن اینکه هفته ای یک بار بنده و معاونین در مساجد حضور پیدا می کنیم .همچنین تکلیفی به شهرداران ناحیه دادیم که هر ناحیه به همراه مدیرانش حداقل هفته ای یک بار در مساجد حضور پیدا کنند.

جوانی عنوان کرد: نگاه دیگر به موضوع مسجد محوری این است که حضور علما و وجود آنها در کنار شهرداری و ارتباط موثر آنها با شهروندان در ایجاد فضای معنوی در جامعه به ما کمک می کند درواقع در راه رسیدن به اهداف فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از ظرفیت علما و مساجد استفاده می کنیم و این یک فرصت بی نظیر است.

ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان

او با بیان اینکه نیازمند یک سری از برنامه های متنوع فرهنگی، آیینی، ملی و مذهبی هستیم که در این بخش در حال استفاده از ظرفیت نخبگان هستیم، گفت: بر اساس دستور شهردار تهران تلاش می کینم از ظرفیت نخبگان، گروههای مختلف دانشگاهی و متخصصین بخش خصوصی استفاده کنیم و از آنها دعوت کنیم که برای حل معضلات موجود و طرحهای خلاقانه برای پروژه های آینده شهرداری منطقه به ما کمک کنند تا در کنار اسناد جامعی که برای شهر تهران دیده شده در حوزه های مختلف سند خاصی برای منطقه ۳ در حوزه های مختلف اجرایی و ستادی به عنوان تهیه کنیم که ملاک عمل قرار گیرد.

شهردار منطقه ۳ با اشاره به اینکه در سطح کلان دو پروژه نیمه کاره در حوزه فنی و عمرانی در منطقه وجود دارد، گفت: پارکینگ طبقاتی نیایش در مرحله اسکلت مسکوت باقی مانده که معاونت فنی و عمرانی شهرداری به این پروژه ورود کرده و مجددا راه اندازی خواهد شد. همچنین پارکینگ میدان فرهنگ از دیگر پروژه های کلان است که امیدواریم این پروژه نیز دوباره راه اندازی شود. سایر پروژه ها در مقیاس محلی است که به حل معضلات در محلات کمک می کند. امیدواریم پروژه های موجود را به سرانجام برسانیم و برای سال آینده نیز پروژه های کوچک مقیاس دیگری تعریف کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۳۹۴
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha