۶۲۰۲۹۸۲۳
به گزارش تهران پرس، فلاح معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در مورد رقم دقیق بدهی شهرداری تهران گفت: یکی از اقدامات مهم شهرداری تهران در این دوره مدیریت، ایجاد سامانه مدیریت بدهی است چراکه تاکنون شهرداری تهران فاقد این سامانه بوده و به همین دلیل است که تاکنون هیچ مدیری رقم دقیقی از بدهی و طلب نتوانسته اعلام کند و اعداد مختلف از سوی مسئولان اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون بدهی ۷۲ هزار میلیارد تومانی احصا شده است، افزود: این بدهی شامل اعداد قطعی بدهی در حوزه بانکی و اوراق مشارکت است؛ اما هنوز رقم بدهی در حوزه بدهی مالیاتی، پیمانکاران و تأمین اجتماعی مشخص نیست و اگر آن اعداد را به ۷۲ هزار میلیارد تومان اضافه کنیم، عدد بدهی متفاوت می شود.

 

فلاح در مورد راه اندازی سامانه مدیریت بدهی با بیان اینکه با استقرار این سامانه، میزان بدهی به هر فرد به روز، مشخص می‌شود، در مورد زمان آغاز به کار این سامانه گفت: باید زیرساخت های فناورانه آن مهیا شود؛ اما با جدیت به دنبال راه اندازی این سامانه هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه نبود سیستم مدیریت بدهی و مطالبه موجب انباشت بدهی‌ها شده است، اظهار کرد: به دلیل نبود یک سامانه، بدهی‌ها انباشته شدند و به همین دلیل در حال حاضر متاسفانه نمی‌توانیم از امکان بانکی استفاده کنیم تا بدهی انباشته‌تر نشود.

 

معاون مالی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در حوزه پرداخت بدهی پیمانکاران باید به روش‌های نوین همچون "برات کارت" برسیم، افزود: البته برای تامین منابع جدید کارگروهی تحت عنوان "کارگروه تامین مالی" ایجاد شده تا از روش‌های تامین مالی در حوزه بازار سرمایه، مشارکت عمومی و خصوصی و... استفاده شود و در نظر داریم بسته‌ای از انواع روشهای جدید مالی برای شهرداری تدوین کنیم تا برخی از پروژه‌ها از این محل تأمین شود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۳۳۰۴
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha