Photo.aspx
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، محمد جواد خسروی شهردار منطقه در نشستی که با حضور مجتبی دانشور مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران و معاونین اجرایی منطقه برگزار شد، گفت: مبحث کودکان و کیفیت زندگی آن‌ها یکی از شاخص‌های مهم توسعه پایدار شهری است، برهمین اساس باید در مباحث کالبدی به کودکان توجه شود. ایجاد محله دوستدار کودک حرکتی تاثیرگذار در این بخش است.

او افزود: فضایی که کودک بتواند با شهر ارتباط برقرار کند و شهر هم بتواند مخاطب خود را جذب کند، ما نیز تلاشمان در همین زمینه است، چون ظرفیت‌های آینده هر جامعه، کودکان آن جامعه هستند.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به ضرورت داشتن برنامه عملیاتی و زمان‌بندی مشخص برای اجرای پروژه محله دوستدار کودک، گفت: محله دستغیب که به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است علی رغم کمبود برخی سرانه‌ها و محله کم برخودار، دارای ظرفیت‌های فراوانی برای اجرای این طرح است تا بتوانیم صدای کودکان را در این محله بشنویم.

در ادامه این نشست مجتبی دانشور مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران تلاش‌های انجام شده از سوی معاونت امور اجتماعی و اداره آموزش‌های شهروندی را رویکردی خلاقانه و قابل تحسین دانست و گفت: طرح شهر دوستدار کودک ۱۳ سال است که به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و شهرداری تهران ملزم به اجرای آن شده، اداره کل آموزش‌های شهروندی نیز به عنوان دبیرخانه اجرای طرح در نظر گرفته شده است.

دانشور افزود: زیرساخت‌های مناسبی در این حوزه طراحی شده است و با توجه به چالش‌هایی که در مناطق مختلف شهر تهران داریم برای تدوین شاخص و برنامه عمل برای این طرح، به جای شهر دوستدار کودک، از محله یا منطقه دوستدار کودک آغاز به کار کردیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: در اجرای این طرح سعی شده است برنامه کاملا با همکاری، همراهی و هم‌نظری کارشناسان مناطق انجام شود و ما هدایت کننده باشیم.

علیرضا خامسیان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۹ نیز با اشاره به اهداف محله دوستدار کودک افزود: یکی از ویژگی‌های شهرهای دوستدار کودک شنیدن صدای کودکان است، به این منظور نیاز به برنامه‌های مختلف است تا بتوان نظر کودکان و نوجوانان درباره شهر را جویا شد.

او با مرور برخی فعالیت‌هایی که در راستای مشارکت کوکان صورت گرفت، گفت: تلاش ما در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه مشارکت دادن کودکان در امورات مرتبط با شهر است و برنامه‌های مختلفی از جمله پویش نامه به شهردار و مدیریت کودکان در شهرداری منطقه به مناسبت روز جهانی کودک برگزار شده است.

در پایان این نشست کتاب عملیاتی و فرایند اجرایی محله دوستدار کودک از طرف اداره کل آموزش‌های شهروندی به شهردار منطقه ۹ اهدا شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۰۹۵
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha