photo_2021-10-31_04-34-28
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به اجرای این فعالیت در راستای برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران و برنامه راه ابلاغی از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار افزود: در همین راستا سال گذشته ممیزی انرژی در ۱۴ ساختمان اصلی این منطقه انجام که در نتیجه آن ۶ ساختمان موفق به دریافت برچسب انرژی شدند.

او با بیان اینکه ممیزی و صدور برچسب انرژی اهمیت زیادی در افزایش کیفیت محیط زیست شهری، کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در سرانه های مصرفی دارد اعلام کرد: ساختمان های خدمات شهری، ساختمان معاونت اجتماعی و شهرداری نواحی یک، دو و سه براساس استانداردهای تعیین شده برچسب انرژی دریافت کردند.

او ممیزی انرژی را مجموعه ای از اقدامات و فعالیت ها برای تعیین وضعیت موجود مصرف انرژی در ساختمان ها دانست که در راستای برآورد پتانسیل های صرفه جویی در مصرف انرژی و تحلیل راهکارهای بهبود کارایی انرژی انجام می شود.

طبق اظهارات شهردار منطقه، در ممیزی انرژی تجهیزات مصرف کننده بارز انرژی ساختمان های تحت پوشش در زمینه پارامترهایی همچون شدت نور، آسایش (دما و رطوبت) و حرارت سنجیده و درنهایت با استفاده از داده های به دست آمده تحلیل بار گرمایشی و سرمایشی سالانه ساختمان ها انجام می شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۰۳۱
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha