۵۴۶۹۴۷۸
به گزارش تهران پرس،  سرهنگ دوستعلی جلیلیان در اجرای طرح رعد فرماندهی انتظامی ویژه ری گفت:‌ ماموران پلیس در راستای اجرای جدیدترین مرحله از طرح رعد در سطح شهرستان ری،  ۱۸۸ سارق را دستگیر کردند که این افراد تا کنون به ۲۱۷ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه این طرح به مدت یک هفته در سطح شهر ری به اجرا درآمد، گفت:‌ کشف بیش از ۱۴۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر، انهدام هشت باند قاچاق و دستگیری ۱۴۶ قاچاقچی، دستگیری هشت اوباشگر سابقه‌دار،  کشف بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و ... از دیگر دستاوردهای این طرح است.

 

به گفته جلیلیان در نتیجه اجرای این طرح‌ها در شهر ری، میزان سرقت در این شهرستان در مجموع ۱۲ درصد کاهش داشته که بیشترین میزان آن مربوط به  سرقت به عنف با کاهش ۸۱ درصدی است. همچنین دستگیری‌ها نیز رشدی ۵۰ درصدی داشته و کشفیات آن ۱۴ درصد افزایش داشته است.

 

وی از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان ری نیز خبر داد و گفت:‌ این طرح در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز به مرحله اجرا درآمد و در جریان آن  ماموران نسبت به شناسایی نقاط آلود و جرم خیز در سطح شهر ری اقدام کردند.

 

فرمانده انتظامی ویژه شهرستان ری ادامه داد:‌در جریان این طرح نیز یک سارق لوازم خودرو، دو سارق اماکن خصوصی، سه سارق گوشی قاپ و یک سارق کابل برق دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی ویژه ری در ادامه به تشریح برخی از مهم‌ترین پرونده‌های مکشوفه پرداخت و گفت:‌ رسیدگی به یکی از این پرونده‌ها  درپی وقوع چند فقره سرقت از بوستان و پارک‌های شهر ری آغاز شد و در جریان آن ماموران با انجام گشت زنی هدفمند فردی را که اقدام به سرقت دوربین‌های مداربسته، لوازم ورزشی پارک و ... کرده بود شناسایی کردند.

 

وی از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در این شهرستان نیز خبر داد و گفت:‌ این مالخر در اجرای طرح ساماندهی سمساری‌ها،  ضایعاتی‌ها و فروشندگان اموال دست دوم دستگیر شد. این فرد که با تعدادی از سارقان مرتبط بود در هنگام دستگیری بیش از  ۱۰ دستگاه پخش خودرو و تعدادی باند و ساب را در مخفیگاهش نگهداری کرده بود.

 

به گفته جلیلیان برای افراد دستگیر شده در این طرح پرونده ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۲۹۶۱
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha