۳۱۴۱۴۶


به گزارش تهران پرس، سعید برخوردار درباره لزوم ساخت جایگاه جدید عرضه سوخت در استان تهران اظهار کرد: در استان تهران ۳۳۹ جایگاه عرضه سوخت داریم که از این تعداد ۲۱۲ باب داخل شهر تهران واقع شده و با توجه به موضوع گرانی زمین در برخی مناطق شهر مثل شمال، شمال غرب، شمال شرق و بخشی از جنوب شرق متقاضی برای احداث جایگاه کم است، البته رویکرد شرکت در سال‌های گذشته این بود که با همکاری شهرداری جایگاه کوچک‌مقیاس بسازیم که تاکنون ۲۴ جایگاه به این شکل ساخته شده است.

 

وی با بیان اینکه به لحاظ توزیع سوخت در سطح استان تهران مشکلی نداریم، افزود: ساخت جایگاه جدید فقط به این منظور است که خدمت‌رسانی به مردم سریع‌تر باشد و اینکه از به دردسر افتادن مردم برای سوخت‌گیری جلوگیری شود.

 

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: هم‌اکنون حدود ۲۵ جایگاه در سطح تهران تعطیل هستند که دلیل فعالیت نکردن این جایگاه‌ها، مشکلات و اختلاف‌های حقوقی داخلی است و به هیچ عنوان به مشکل جایگاه‌دار و شرکت پخش یا موضوع ضررده بودن جایگاه مربوط نیست و شرکت پخش هرگونه همکاری برای اعطای مجوز لازم برای راه‌اندازی دوباره و فعالیت این جایگاه‌ها را انجام خواهد داد.

 

برخوردار درباره تسهیل در شرایط احداث جایگاه اظهار کرد: در گذشته تسهیلاتی از سوی بانک‌های عامل برای احداث جایگاه جدید داده می‌شد، اکنون تسهیلاتی داده نمی‌شود، اما برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش به‌گونه‌ای است که به نیاز سوخت شهروندان پاسخ داده شود. برای نمونه با شهرداری برای احدث جایگاه کوچک‌مقیاس توافق شده، در مرحله نخست یک مزایده از سوی شهرداری برگزار شد و شرکت‌های صاحب ‌نشان زمین معرفی شدند تا در قالب قراردادهای BOT بتوانند جایگاه احداث کنند، تاکنون بخشی از پروژه‌ها اجرا شده و بخشی هم متوقف مانده که شهرداری باید پاسخگو باشد.

 

وی با بیان اینکه اکنون در شهر تهران حداقل ۸۰ جایگاه کوچک‌مقیاس نیاز داریم، یادآور شد: نیاز به احداث جایگاه جدید بی‌شک به این دلیل نیست که مشکل سوخت‌رسانی داریم، بلکه برای افزایش رفاه نسبی شهروندان است.

 

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: در استان تهران روزانه حدود ۲۵ میلیون فرآورده نفتی توزیع می‌شود که از این مقدار حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون لیتر بنزین است.

انتهای پیام/


کد خبر: ۱۲۷۸۰
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha