نادعلی شورا
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس با تاکید بر هم‌افزایی و مشارکت شهرداری تهران با دیگر نهادها و لزوم مشارکت مردمی در مدیریت شهری اظهار کرد: همه با هم لفظی است که از امام راحل به یادگار مانده است، همه با هم به معنای نهادها و دستگاه های حاکمیتی، دولتی و مردمی است که با هم می‌توانند موانع را از پیشروی خود بردارند و به سوی پیشرفت قدم بردارند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: کارها و اتفاقات در شهر تهران نیز باید به دست همه چه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و مردم انجام شود؛ شهرداری تهران به عنوان مدیریت شهری موظف به اداره شهر تهران در شئون مختلف به ویژه در مباحث فرهنگی و اجتماعی است که برای این مهم باید از تجربیات و آورده های دیگر دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی بهره ببرد.

وی با اشاره به بیان اینکه شهرداری تهران باید از تجربیات دیگر نهادها استفاده کند، ادامه داد: شهرداری تهران می‌تواند در قالب‌های مختلف از جمله دو به دو، چند دستگاهی با هم و یا به صورت قرار گاهی با دیگر نهادها و و سازمان ها همکاری داشته باشد. در خصوص شکل گیری قرارگاه ها در تهران توضیحات لازم ارائه شده است؛ در این نوع همکاری مقرر شده است که قرارگاه هایی در سطح شهر تهران تشکیل شود و از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف حاکمیتی در کنار ظرفیت‌های مردمی به اشتراک گذاشته شود و بدین وسیله فهم و قرائت جدیدی از مدیریت شهری یکپارچه با مدل قرارگاهی شکل گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: سپاه تهران برای همکاری و کمک به شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده است؛ سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران چه در سخنرانی خود و چه در جمع خبرنگاران نهایت همکاری و پشتیبانی خود را از شهرداری تهران اعلام کردند.

وی با اشاره به همکاری سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با شهرداری تهران ادامه داد: همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی و سپاه حضرت رسول الله(ص) تهران بزرگ در هفته وحدت تلالوی خوبی داشت که در بحث‌های ظاهری و رفع آسیب‌های اجتماعی می توان این همکاری و هماهنگی ادامه داشته باشد و این امر را به فال نیک می‌گیریم.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران می‌تواند با دستگاه‌هایی همانند بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا از جمله مجموعه‌های با تجربه در استفاده از ظرفیت های خود جوش و آتش به اختیار برای کارهای اجتماعی و موسسه فرهنگی و رسانه ای اوج همکاری خوبی در زمینه های فیلم سازی، مباحث گرافیکی و... داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید برای استفاده از چرخ، از نقطه ابتدایی آن اختراع کرد، بیان کرد: بنیادها، نهادها و دیگر سازمان ها زمانی از میانداری شهرداری تهران استقبال خواهند کرد که شهرداری تهران نیز از آورده‌های آنان استقبال کند. این همکاری منجر به تسریع و پمپاژ حال خوب در شهر تهران می‌شود.

نادعلی گفت: همچنین دستگاه‌های دیگری کشوری همانند ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و نهادهای انقلابی دیگر نیز می توانیم همکاری‌های در راستای توسعه زیرساخت‌ها داشته باشیم. مشکلات عدیده ای در سطح تهران به چشم می‌خورد و باید زیرساخت‌های رفع آن را فراهم کنیم. در آینده این همکاری ها بیشتر رخ نشان خواهد داد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین سازمان تبلیغات اسلامی یکی از سازمان هایی است که می تواند در شئون مختلف به ویژه در مباحث دینی به شهرداری تهران کمک کند. شهرداری تهران می تواند از تجربیات سازمان تبلیغات در مباحث دینی بهره ببرد. در ادوار گذشته شهرداری بعضی مباحث دینی به قدری عمیق مطرح می شد که در ظاهر نامفهوم بود؛ از همین رو باید یک تعادلی را در نظر بگیریم که در این مسیر سازمان تبلیغات اسلامی با بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌تواند کمک بسزایی به شهرداری تهران کند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به حوزه هنری انقلاب اسلامی که تحت مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی است، بیان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته تجربیات خوبی را به دست آورده است که می تواند به شهرداری تهران کمک بسزایی کند و اکنون نیز ارتباط خوبی بین شهرداری تهران با حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته است؛ انتظار می رود که از این تجربیات خوب و ارزشمند در سطح شهر استفاده شود.

نادعلی با اشاره به بخش اجتماعی نیروی انتظامی نیز گفت: به صورت مداوم این بخش در حال به روز رسانی است و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با این بخش ارتباط خوبی را برقرار کرده و نشست های اخیر فرمانده فاتب با شهردار تهران نیز به این امر کمک بسزایی کرده است.

این عضو شورای شهرتهران تاکید کرد: اکنون زمینه همکاری و استفاده از تجربیات و ظرفیت های دیگر نهادها وجود دارد؛ دوستان باید این ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار دهند؛ ممکن است در ابتدای مسیر مشکلاتی نیز وجود داشته باشد اما در ادامه مسیر هموار خواهد بود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۲۶۴۷
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha