۱۳۹۵۰۶۱۵۱۲۱۱۱۴۵۲۶۸۵۷۱۹۸۴







 

به گزارش تهران پرس، ولی الله شجاع پوریان رییس هیات ورزش همگانی استان تهران گفت: با شیوع کرونا فعالیت ورزش همگانی محدود یا بسیار اندک شد که با تهیه کلیپ های آموزشی به همت مربیان شرایط ورزش را در منزل برای علاقه مندان فراهم کردیم.



 



وی، گفت: در ایام کرونا با تهیه بیش از ۲ هزار کلیپ مجازی جهت ورزش در منزل، تهدید های موجود را به فرصت تبدیل کردیم تاچراغ ورزش خاموش نشود.



 



رییس هیات ورزش همگانی استان تهران با اشاره به اینکه، طبق آمار های موجود فقر حرکتی یکی از آسیب های جبران ناپذیر برای شهروندان کشور محسوب می شود، گفت: ۶۴ درصد از  ایرانیان  تحرک کافی به صورت ورزش ندارند.



 



شجاع پوریان در پاسخ به این سوال که مهم ترین دلایل توجه نکردن به ورزش همگانی در سطح جامعه چیست، خاطر نشان کرد: توسعه ورزش همگانی در سطح جامعه با ابلاغ بخش نامه و دستورالعمل محقق نمی شود بلکه باید این موضوع را به صورت فرهنگ سازی در زندگی مردم ترویج داد چرا که نداشتن تحرک لازم، بسیاری از امراض از جمله چربی خون، دیابت، چاقی و ضعف عضلانی را برای سالمندان به همراه می آورد.



 



به گفته این مقام ورزشی، سلامتی و تندرستی لازمه زندگی بهتر برای شهروندان محسوب می شود و نیاز است روزانه حداقل ۳۰ دقیقه خانواده ها در منازل حرکات ورزشی اصولی را تمرین کنند.



 



شجاع پوریان با بیان اینکه یکی از چالش های موجود در توسعه ورزش همگانی را، نبود هماهنگی لازم میان دستگاهی برشمرد و افزود: اعتبارات پیش بینی شده ورزش همگانی با این رویکرد، در ماموریت اصلی صرف نمی شود بلکه می بایست تمامی دستگاهها موزای کاری ها را کنار گذاشته و با فدراسیون متبوع همکاری بیشتری داشته باشند.



 



گفتنی است، هم اینک یکهزار و ۲۰۰ ایستگاه ورزش شهروندی در سطح بوستان های تهران دایر است و علاقه مندان می توانند در ۲ نوبت صبح و عصر به ورزش همگانی بپردازند.



 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۱۲۵۵۸
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha