۱۶۹۱۴۱۳۲۵








به گزارش تهران پرس، آیین تجلیل از حافظان کل قرآن کریم با عنوان «سرشناسان بهشت»، با حضور قائم مقام شورای عالی قرآن، مسئولان شهرستان ری، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و جمعی از مدیران و اساتید پیشکسوتان قرآنی در تالار شیخ صدوق این آستان با رعایت شیوه نامه بهداشتی برگزار شد.



 



معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم مع در این آیین با اشاره به یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب که در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی می فرمایند؛ «کار ما در زمینه قرآن تمام شدنی نیست»، اظهار داشت: قرآن آموزان قدر خود را بدانند، بهترین دوست و رفیق را انتخاب کرده اند.



 



عباس سلیمی گفت: نباید در لفظ قرآن توقف کرد، بلکه باید از الفاظ و ظاهر و ساحل قرآن عبور کنیم و به عمق و ژرفای شگفت انگیز معارف قرآن کریم رسید.



 



وی افزود: والدین قرآن آموزان در این مسیر پایداری و استقامت را پیشه و محیطی آرامش بخش برای آموزش بهتر و مؤثرتر قرآن آموزان فراهم کنند و اساتید قرآنی نیز باید الگوی عملی برای قرآن آموزان باشند.



 



این مسئول خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما تناقضات رفتاری برخی مدعیان دینداری بزرگترین چالش تربیتی برای نوجوانان و جوانان است و همچنین اخلاص در عمل یکی از ارکان مهم در سلوک اخلاقی اساتید قرآنی است که باید مد نظر این عزیزان قرار گیرد.



 



سلیمی با بیان اینکه در سال های پس از انقلاب زحمات زیادی در خصوص قرآن و ترویج و توسعه فرهنگ قرآن آموزی صورت گرفته اما کافی نیست، تصریح کرد: دولت مردان و همچنین مجلس شورای اسلامی باید بیش از پیش اهتمام به این مقوله داشته باشند بگونه ای که امور قرآنی را در اولویت قرار دهند و نسبت به بودجه و اعتباراتی که در امور دیگر به تصویب و اجرا می رسانند در امور قرآنی نیز عنایت بیشتری داشته باشند.



 



وی یادآور شد: تا زمانی که قرآن در تمامی شئون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و تربیتی جامعه ما حاکم نشود، مسئولیت ما نسبت به قرآن تمام نشده است لذا باید بیش از پیش همه در راستای توسعه و اعتلای فرهنگ قرآن در سطوح مختلف جامعه تلاش کنیم.



 



مدیحه سرایی ذاکر آل الله علیهم السلام حاج حمید رمضانپور، اجرای گروه همخوانی نورالهدی و پخش کلیپ دیدار این نخبگان قرآنی با آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.



 



در پایان این مراسم از ۹ قرآن آموزی که در سالجاری موفق به حفظ قرآن کریم شدند و همچنین ۱۱نفر از عزیزانی که در سال گذشته توفیق حفظ کلام الهی را داشتند، با اهداء جوایز نفیس و تقدیرنامه تجلیل شد.



 

 

انتهای پیام/الف








کد خبر: ۱۲۵۶۵
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha