۱۴۰۰۰۷۲۹۰۰۰۱۵۷_Test_PhotoN
 

به گزارش تهران پرس، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در همایش «آینده روشن» که به همت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و با حضور رتبه های برتر آزمون سراسری برگزار شد، گفت: انسان نیز همچون یک معدن برای بهره برداری بهینه از وجود خود باید پنج مرحله کشف، استخراج، ذوب، قطعه سازی و مونتاژ را طی کند.

 

وی تصریح کرد: قرآن کریم می فرماید ای انسان خود را کشف کن؛ تو یک موجود استثنایی هستی این در حالی است که بسیاری از ما ارزش خود را نمی دانیم و گاها خود را به بهایی اندک می فروشیم.

 

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه سرمایه واقعی هر انسانی این است که هر کار انجام می دهد برای رضای خدا باشد، خطاب به دانشجویان نخبه افزود: برای شما دانشجویان، درس خواندن برای خدا یعنی نیت و هدفتان خالص برای خدا باشد و با خدا معامله کنید؛ مهندس و متخصص مانند شما زیاد است اما هنر شما این است که با چه کسی معامله کنید؛ خدا یا بندگان خدا؟ و خود و تخصصتان را به چه کسی بفروشید؟.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیات و روایات، کسانی که خود را به غیر خدا می فروشند را بازنده دانست و گفت: به فرموده امیرمؤمنان علی(ع)، بهای شما بهشت و ابدیت است؛ خود را به کمتر از آن نفروشید؛ اگر رزقتان عزت باشد در ایران هم عزیز می شوید و اگر نباشد هر جای دنیا که باشید عزت نخواهید داشت.

 

وی به دانشجویان تأکید کرد: درست است که شما نخبه و نابغه هستید اما خودتان این را نگویید بلکه نبوغتان را در عمل نشان دهید چرا که با این کار، هم دچار غرور نمی شوید و هم شکر استعدادتان را به جا آورده اید؛ استعداد بیشتر، شکر بیشتر و متفاوت تر را می طلبد.

 

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: وظیفه شما سنگین تر است چون نخبه هستید؛ نقش خود را پیدا کنید و ببینید چه کاری می توانید انجام دهید تا هم شما هم کشورتان بهتر از آنچه هست باشد.

 

این استاد و مفسر قرآن درباره مرحله استخراج معدن وجودی انسان نیز ضمن توصیه دانشجویان به استمرار مطالعه و ارتباط با یک اسلام شناس خاطرنشان کرد: دقت کنیم به چه کسانی بدهکار هستیم که مستقیم با غیرمستقیم برای ما زحمت کشیده اند.

 

وی به نقل از استاد صفایی حائری گفت: هر جا کاستی یا ضعفی هست، نه بلافاصله تخریب کنید و نه دفاع؛ بلکه ابتدا تحقیق کنید؛ در چنین مواردی، توجیه کردن حماقت، تضعیف کردن جنایت و تکمیل کردن، رسالت ما است.

 

حجت الاسلام قرائتی در پایان از دانشجویان نخبه خواست با امام رضا(ع) معامله کنند و افزود: از امام رضا(ع) بخواهید که در راه مستقیم بمانید و اخلاص داشته باشید چرا که در این صورت دنیا و آخرتتان آباد خواهد بود.

 

یادآور می شود نخستین رویداد «آینده روشن» به‌ همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس رضوی، مهر و آبان ماه جاری با حضور رتبه های برتر کنکور سراسری در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۲۵۶۸
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha