Photo.aspx
به گزارش تهران پرس، صبح امروز آیین افتتاح پروژه‌های خدمات شهری منطقه ۲۱ تهران با حضور حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست، رضا رجب زاده شهردار منطقه ۲۱ و تنی چند از دیگر مدیران شهری برگزار شد.

جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه یکی از امتیازات بزرگ این دست پروژه‌ها مشارکت و استفاده از ظرفیت شهروندان است، گفت: بازنشستگان این منطقه درخواست مکانی داشتند تا برای ورزش از آن استفاده کنند و ما نیز این مکان را در اختیار آنها قرار دادیم و باید به این نکته اشاره کنم درواقع جای این دست فعالیت‌ها در شهرداری خالی است و باید تا جایی که امکان دارد برای هماهنگی بین مردم نقش آفرینی کنیم و اجازه دهیم آنها پای کار بیایند تا مشکلات و نیازها را شناسایی و بر طرف کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: اقداماتی که در حوزه بازیافت در منطقه ۲۱ در بحث بازیافت پسماند و تفکیک از مبدا پسماند خشک انجام شده است تنها کاری اداری نیست و مدیران شهرداری منطقه هنرمندانه بحث بازیافت را در منطقه خود پیاده کردند که این اقدام می‌تواند به عنوان الگویی در سایر مناطق شهر نیز استفاده شود.

بهرامی ادامه داد: الگوی به کار گرفته شده در منطقه ۲۱ در حوزه پسماند خشک با نگاه فرهنگ‌سازی از درون خانه‌ها، محله و شهرک‌های منطقه انجام شده و تبلیغ غیر مستقیمی برای تربیت و شناخت اصولی کودکان با این فرهنگ است که نقطه هدف خانواده با محوریت مادران در آن دیده شده است و این اقدام از این جهت ارزشمند است که در کارهای اداری کمتر به این مسائل فرهنگی توجه می شود.

مشارکت مردم؛ حلقه مفقوده فعالیت‌ها و مناسبات شهری

در ادامه رضا رجب زاده شهردار منطقه ۲۱ نیز با بیان این مطلب که الگوی اداره شهر با مشارکت و حضور مردم، الگویی پایدار است ، گفت: امروز مشارکت مردم حلقه مفقوده بسیاری از فعالیت ها و مناسبات شهری است و باید بدانیم در هرکاری که مردم حضور داشته باشند توفیقات بیشتری حاصل می شود.

شهردار منطقه ۲۱ افزود: تفکیک از مبدا پسماند خشک از اقدام هایی است که به صورت جدی تری نیاز به حضور مردم دارد و این مراکز کمک می کنند که کودکان به عنوان آینده سازان کشور چه دردوران تحصیل و چه در فعالیت های شهری خود با این فرهنگ رشد کنند و سبب می شود که کشور ما در آینده در جمع کشورهای توسعه یافته که آمار تفکیک از مبدا بالایی دارند قرار گیرد.

رجب زاده با بیان اینکه امیدواریم حضور معاونان خدمات شهری و هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران زمینه ساز توسعه بیشتر منطقه ۲۱ شود، اضافه کرد: شهرداری تهران در این دوره اهتمام ویژه ای به این موضوع دارد و ستاد شهرداری حمایت های لازم را انجام می دهد و حوزه اجرایی نیز موظف است اقدامات لازم را اجرایی کند.

به جهت تکریم از کارگران خدوم و زحمتکش حوزه خدمات شهری و ارائه خدمات ویژه ای برای تامین رفاه آنها اسکان کارگری منطقه ۲۱ نیز افتتاح شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۲۵۳۲
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha