۵۰۸۸۹۸۵
به گزارش تهران پرس، سردار "هادی کرانی" روز چهارشنبه در نشست خبری با تشریح ویژه برنامه‌های دهمین سالگرد شهادت و شصت و دومین سالروز ولادت سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج حسن تهرانی‌ مقدم پدر موشکی ایران  گفت: آمریکا ۲۶ فروند ناو به خلیج فارس آورده بود اما زمانی که شهید سردار طهرانی مقدم‌ یک فروند موشک‌ بالستیک را از دریا با موفقیت شلیک‌ کرد، بسیاری از ناوهای آمریکا خلیج فارس را ترک‌ کردند. در آن مقطع آمریکایی‌ها اعلام کردند که ایران به چنان توانمندی رسیده که می‌تواند از دریا اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار دهد.


وی در این نشست که در پژوهشگاه هوافضا برگزار شد، اظهار کرد: تهیه، تامین و تولید سلاح و موشک‌ توسط وزارت دفاع باید صورت گیرد اما طهرانی‌مقدم برای کمک به وزارت دفاع، مسیر خودکفایی در تولید موشک را به گونه ای طراحی کرد که صنعت دفاعی کشور بتواند از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کند تا در صورت مورد اصابت قرارگرفتن بخش‌های ساخت موشک توسط دشمنان، فعالیت‌های مرتبط با تولید موشک در کشور تعطیل نشود.


سردار کرانی اضافه کرد: بسیاری از جوانان از تلاش‌های شهید طهرانی ‌مقدم در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن اطلاع ندارند. به همین جهت ویژه برنامه‌هایی را پیش بینی کردیم که این برنامه‌ها از ۶ آبان که شصت و دومین سالروز تولد این شهید سرافراز سپاه اسلام آغاز می‌شود و تا ۲۱ آبان که دهمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار است، ادامه خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پیش بینی شده توسط گروه‌های جهادی و مردمی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا می شود، ادامه داد: پنجشنبه آینده و به مناسبت سالروز تولد شهید تهرانی مقدم ساعت ۱۵ در قطعه ۲۴ که معروف به قطعه فرماندهان است در بهشت زهرا برنامه‌ای با نام تولد آسمانی با حضور خانواده شهید و عموم مردم برگزار می‌شود.


دبیر ستاد شهدای اقتدار اضافه کرد: ۱۲ آبان نخستین مراسم بزرگداشت شهادت سردار طهرانی مقدم در سطح شهر تهران آغاز می شود و تا ۲۱ آبان ۵ برنامه بزرگداشت شهید طهرانی مقدم در شهر تهران برگزار خواهد شد.


سردار کرانی یادآور شد: هرسال برای بزرگداشت، یادبود و سالگشت شهید طهرانی مقدم ۱۰ تا ۱۲ برنامه برگزار می‌کنیم  که بزرگترین برنامه توسط سازمان هوافضای سپاه در حسینیه امام رضا (ع) پادگان نیروی هوافضا برگزار می شود.
کد خبر: ۱۲۵۴۵
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha