این هشت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در ابتدای این نامه خطاب به مخبر نوشتند: چندماهی از آغاز به کار دولت جدید می‌گذرد. دولتی که به‌نظر می‌آید می‌توان به آن امیدوار بود و حداقل، انتظار وعده‌های صادقانه از دولتمردان آن می‌رود. این امر آن‌چنان مهم است که رهبر انقلاب نیز به تبیین آن می‌پردازد.
۱۴۰۰۰۵۱۷۰۰۰۵۶۳_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، ۸ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران طی نامه‌ای از محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برای حضور در دانشگاه و پاسخگویی به سوالات دانشجویان درباره برخی وعده‌های محقق نشده در مورد تولید واکسن برکت دعوت کردند.

 


این هشت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در ابتدای این نامه خطاب به مخبر نوشتند: چندماهی از آغاز به کار دولت جدید می‌گذرد. دولتی که به‌نظر می‌آید می‌توان به آن امیدوار بود و حداقل، انتظار وعده‌های صادقانه از دولتمردان آن می‌رود. این امر آن‌چنان مهم است که رهبر انقلاب نیز به تبیین آن می‌پردازد.



 


دفاتر بسیج دانشجویی در در ۸ دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره عمل وعده‌ها از سوی مسئولان تاکید کردند: جناب آقای مخبر! حضرتعالی همچنان که به عنوان ریاست ستاد اجرایی فرمان امام فعالیت دارید، بیش از دو ماه است به معاونت اول ریاست جمهوری منصوب شدید. جدای از اینکه مشغول به کار بودن به صورت همزمان در چنین مناصبی مایه تعجب و شگفتی است، شاهد وعده‌هایی از جنابعالی بودیم که علاوه بر لکه‌دار کردن اعتماد عمومی، منجر به وارد آمدن خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور شدند؛ تعداد این ادعا‌ها آنقدر زیاد است که مجال مطرح شدن در این نامه را ندارد و در پیوست قرار می‌گیرد و به ذکر نمونه‌هایی بسنده می‌کنیم.



 


در ادامه این نامه آمده است: دهم مرداد را به خاطر بیاورید که خبر راه اندازی خط تولید دوم واکسن برکت را دادید و حتی در خرداد ماه این گزارش را به محضر رهبر انقلاب نیز رساندید، اما پس از گذشت یک ماه از انتشار نامه، این وعده محقق شد. بگذریم از وعده‌های راه اندازی خط سوم در مرداد ماه، که هنوز چشم انتظار آن هستیم. علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر انتشار کامل اسناد علمی و مقالات مربوط به این واکسن، تاکنون شاهد انتشار این مستندات در مجلات بین المللی نبودیم، این درحالیست که وعده داده بودید تا اواخر شهریورماه این اتفاق خواهد افتاد. در نهایت، بزرگترین وعده‌ جنابعالی مبنی بر تحویل ۵۰ میلیون دوز واکسن کووایران برکت تا پایان شهریور ماه که بار‌ها مطرح کردید. اما اکنون که حدود یک ماه از آن موعد می‌گذرد، تنها ۸ میلیون دوز تحویل وزارت بهداشت شده و همچنان متقاضیان این امر با کمبود مواجهند. این‌ها را درکنار وعده‌های اقتصادی حضرتعالی که می‌گذاریم، نگرانی‌مان دوچندان می‌شود چراکه بنظر می‌آید این وعده دادن‌ها به یک عادت تبدیل شده‌است، این درحالیست که جنابعالی فرمودید که باید وعده‌ها ماهانه پیگیری شود. به یاد داشته باشید که مخاطب این باید‌ها در وهله‌ی اول خود شما هستید.



 


این هشت تشکل دانشجویی در ادامه تاکید کردند: جناب آقای مخبر! این خلف وعده‌ها درکنار عدم پاسخگویی مستقیم به مردم، اولا موجب نگرانی و ثانیا خلاف بیانات صریح رهبر انقلاب در دیدار با اعضای دولت شماست. جنابعالی شنیدید آنجا که معظم له فرمودند: «البتّه گاهی هست شما وعده‌ای می‌دهید و امکان پیدا نمی‌کند؛ یعنی یک مشکل طبیعی بر سر این کار واقع است؛ خیلی خب عیب ندارد، این را به مردم توضیح بدهید و بگویید من این وعده را داده بودم، این مشکل پیش آمد نتوانستیم به وعده‌مان عمل کنیم؛ از شما عذرخواهی میکنیم؛ این هم از آن مواردی است که با مردم حرف بزنید» همه‌ این‌ها درحالی است خود رئیس‌جمهور نیز بر پاسخ علمی به شبهات، تاکید داشتند. به همین جهت از جنابعالی دعوت می‌کنیم تا با حضور میان دانشجویان، پاسخگوی ابهامات و سوالات آنان باشید تا بیش‌از این به سرمایه اجتماعی دولت مردمی آسیبی وارد نشود؛ و من الله التوفیق



 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۲۳۸۵
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha