۲۷۲۴۳۰
به گزارش تهران پرس، ناصر امانی صبح امروز در جلسه صحن رسمی شورای شهر تهران اظهار کرد: به استناد بند ۲ ماده ۷۱ قانون وظایف شورا پس از انتخاب شهردار، مهمترین و دومین بند اختیارات شورا گزارش مشکلات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و آسیب‌های اجتماعی مردم و انعکاس آنها به مسئولان است.

وی با تاکید بر اینکه شورایی‌ها اعضای شورای شهر هستند و نه شهرداری، گفت: از سویی بر اساس قانون اساسی همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهر موظف به ارائه گزارش در حوزه اختیارات خود به شورا هستند.

 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدهای میدانی از برخی محلات شهر تهران، بیان کرد: کوچه‌ای به نام و شماره هیچم شنیده‌اید، نه در اقصی نقاط کشور بلکه در محله قدیمی و فراموش شده شمیران نو و مردمی که صدایشان شنیده نمی‌شود.

 

امانی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر صدای اهالی این منطقه تهران طی سالیان طولانی شنیده می‌شد، اینک از چند جهت در بن بست نبودند و همچنان موضوع قولنامه‌ای بودن ۶۲ درصد املاک مسکونی و تجاری‌شان لاینحل نمانده بود.

 

وی با انتقاد از انباشته شدن مشکلات و عقیم ماندن تلاش‌ها برای حل مشکلات و نوسازی واحدهای قدیمی و فرسوده این منطقه، افزود: متاسفانه ۵۰ سال است که مشکل ثبت و سند املاک مردم را حل نکرده و از سویی همزمان اجازه تخریب و نوسازی را نداده‌ایم، در چنین شرایطی که اهالی ناچار به تخلف در ساخت و ساز می‌شوند آن‌ها را قلع و قمع می‌کنیم.

 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به پشت بام و زیرزمین فروشی و خانه‌های چند مالکی در برخی محلات، ادامه داد: متاسفانه زمین‌های بزرگ و بی‌دفاع شهری در برخی محلات به مامنی برای معتادان تبدیل شده و امنیت مردم را به مخاطره انداخته‌اند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۲۳۳۸
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha