تهران
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ سرهنگ محمد رازقی در خصوص تحقق شهر انسان محور و اقدامات پلیس برای تحقق این موضوع توضیح داد.

وی افزود : شهر انسان محور شهری است که اصولا طراحی آن به انسان ها به جای خودروها اولویت داده می شود وشهری است که اقشار مختلف جامعه بویژه تردد کودکان و معلولین در اولویت هست و حمل حمل و نقل پاک جزء اولویت های آن است و کلا به نحوی است که برای اقشار مختلف مردم بویژه کودکان و معلولین بمنظور تردد و زیست اجتماعی انها اولویت بیشتری در نظر گرفاته شده است.

 

انتهای پیام/

سرهنگ رازقی گفت: در این شهر یعنی شهر انسان محور ، کرامت انسانی حفظ می شود و مردم تندرست تر هستند و آلودگی کمتر است و حمل و نقل عمومی به جای حمل و نقل شخصی استفاده می شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اقدامات پلیس بجهت تحقق شهر انسان محور افزود : در راستای مطالبی که گفته شد در داخل شهر به جای آنکه خودروها تردد کنند، اولویت تردد با انسان ها است و پلیس متناسب با این موضوع ، اقدامات خاصی داشته است بویژه توسعه پیاده راه ها و پیاده روها اولویت را برای آنکه عابرین و شهروندان راحت تر تردد کنند به انسان ها اختصاص داده است.

وی گفت : به همین منظور می بایست پیاده روها و پیاده راهها متناسب توسعه پیدا کنند و تردد وسایل نقلیه محدود تر شود و سرعت آنها بویژه در معابر محلی و خیابان های فرعی کاهش پیدا کند و البته تکنیک هایی هست که سرعت ها را کاهش می دهد و اولویت تردد را به عابرین پیاده می دهد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: استفاده از خطوط ویژه دوچرخه در اولویت کار هست که به جای اینکه از خودرو و موتورسیکلت استفاده شود معمولا از دوچرخه در این خصوص استفاده می شود.

رازقی ادامه داد : در این شهر اولویت عبور به عابرین پیاده و گذرگاه عابر اختصاص داده می شود و همه اینها اقداماتی است که پلیس بهمراه شهرداری در خصوص تحقق شهر انسان محور داشته است.

وی افزود: وضعیت شهر انسان محور به نحوی است که مقبولیت تردد خودروها کاهش پیدا می کند و قوانین و مقررات در همین راستا تدوین می شود و مردم به جای اینکه از خودروی شخصی و خودروی تک سرنشین استفاده نمایند بصورت پیاده مسیر خود را طی می کنند و قطعا در ترافیک اثر خواهد داشت و در شهر انسان محور ترافیک کمتر خواهد شد و برای زندگی و زیست انسان مناسب سازی می شود .
کد خبر: ۱۲۳۵۵
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha