۱۳۹۹۱۰۰۳۱۳۲۱۰۶۶۹۵۲۱۸۷۰۹۴۴
به گزارش تهران پرس، حسن خارا همرزم شهید حسین همدانی در آیین ششمین سالگرد سردار شهید حاج حسین همدانی که عصر امروز پنجشنبه در حوزه هنری تهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) با اشاره به رشادت‌های این شهید والامقام مدافع حرم در ادوار مختلف از جمله دفاع مقدس و سوریه اظهار داشت: آشنایی من با حاج حسین همدانی از دوران دفاع مقدس شروع شد و تا لحظه شهادت ایشان ادامه داشت.

 

وی با اشاره به بیداری کشورهای عربی در منطقه گفت: پس از آنکه بیداری در کشورهای عربی شکل گرفت، دشمن تلاش کرد محور مقاومت را در تنگنا قرار دهد؛ بنابراین از معارضین و تروریست سوریه در همین راستا استفاده کرد.

 

این فرمانده مدافعان حرم در سوریه با بیان اینکه شهید همدانی از همان ابتدای تحولات در سوریه به عنوان مستشار نظامی در این کشور حضور داشتند؛ خاطرنشان کرد: شهید همدانی به همراه ۷ الی ۸ نفر وارد منطقه شدند، البته شهید سلیمانی نیز این جریان را راهبری می‌کردند.

 

خارا به ذکر خاطره‌ای از فعالیت‌های جهادی این شهید والامقام در سوریه اشاره کرد و گفت: در روزهای ابتدایی، جنگ‌ها بیشتر شکل میدانی داشت و این شهید والامقام با توجیه نیروهای امنیتی سوریه توانست جلوی گسترش اغتشاشات را در شهر بگیرد.

 

وی با بیان اینکه شهید همدانی در جلسه به مسئولین امنیتی سوریه اعلام کرد که اگر مردم وارد میدان مبارزه نشوند، احتمال دارد حکومت سوریه سقوط کند؛ یادآور شد: شهید همدانی تصمیم گرفت، گروهی شبه بسیج در کشور سوریه را طرح‌ریزی کند؛ هرچند مسئولان سوری مخالف بودند اما ایشان در جلسات مختلف سعی در توجیه این کار داشتند.

 

این همرزم شهید همدانی با اشاره به آغاز جنگ مسلحانه در سوریه افزود: تروریست‌ها به تمام نقاط سوریه حمله‌ور شدند و حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد سوریه را در ۱۰ الی ۱۲ روز تصرف کردند اما با توجه به اینکه شبه بسیجی را در اطراف حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) ایجاد کرده بودیم، این منطقه حفظ شد.

 

خارا در پایان تاکید کرد: هرچند اوایل آغاز جنگ سوریه، مسئولان سوری با تشکیل بسیج یا همان نیروهای وطنی مخالفت می‌کردند اما پس از مدتی این امر یک باقیات الصالحات برای حاج حسین همدانی شد.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۲۲۵۲
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha