photo_2021-10-11_05-08-34
به گزارش تهران پرس، علی توکلی شهردار منطقه نهادینه سازی فرهنگ حفظ محیط زیست را یکی از رویکردهای اصلی برنامه های زیست محیطی این منطقه دانست و اظهار کرد: در همین راستا نخستین خانه محیط زیست منطقه با محوریت زمینه سازی بستری برای تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان در اطلاع رسانی و پایش وضعیت محیط زیست منطقه در سرای محله شکوفه جنوبی آغاز به کار کرد.

او شناسایی معضلات محیط زیستی محله با مشارکت شهروندان و اجرای اقدامات لازم به منظور بهبود وضعیت محله را از اهداف مهم افتتاح این خانه اعلام کرد و افزود: خانه محیط زیست همچنین اهمیت زیادی در ارتقاء دانش های کاربردی و مهارتی شهروندان درخصوص موضوعات زیست محیطی و بهره گیری از دانش متخصصان این حوزه دارد.

به گفته توکلی شناسایی داوطلبان، فعالان و متخصصان و صاحب نظران حوزه محیط زیست که علاقه مند به فعالیت در خانه محیط زیست هستند، تشکیل بانک اطلاعاتی در سامانه جامع محلات اعم از جمعیت ساکن منطقه، افراد فعال، سازمان های مردم نهاد، مدارس، مساجد و ...، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های محله ای و منطقه ای محیط زیستی، برگزاری کارگاه های آموزشی و ... از جمله فعالیت های خانه محیط زیست این منطقه محسوب می شوند.

براساس این گزارش اولین خانه محیط زیست منطقه طی مراسمی با حضور عادل خزایی معاون راهبری و هماهنگی و پیام پوررنگ مدیر اداره توانمند سازی و مشارکت های شهروندی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و مسئولین شهرداری منطقه ۱۹ افتتاح شد.

تنفیذ حکم مسئول خانه محیط زیست محله شکوفه جنوبی، برپایی نمایشگاه بهترین ها از دور ریختنی ها با تقدیر از آثار منتخب این نمایشگاه، برگزاری مسابقه نقاشی و اهدای هدیه به کودکان از برنامه های جانبی این مراسم بود.
کد خبر: ۱۲۱۳۵
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha