۳۹۱۸۲۲۴
به گزارش تهران پرس، همایش افتتاحیه سی امین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و پایه ششم ابتدایی دیروز یکشنبه ۱۸ مهر ماه با حضور حجت الاسلام استاد قرائتی برگزار شد.

 

در این همایش به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد محدودی از دانش آموزان و کارشناسان قرآن عترت و نماز برخی از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران در تالار فرهنگ آموزش و پرورش واقع در خیابان حافظ حضور داشتند.

 

اولین برنامه درس‌هایی از قرآن دوره سی‌ام توسط حجت الاسلام استاد قرائتی ارائه و ضبط شد. این برنامه در ۲۲ مهر روز پنجشنبه بعد از اذان مغرب از شبکه اول سیما و روز یکشنبه از سیمای قرآن پخش می‌شود.

 

در ابتدایی این برنامه حجت الاسلام موحدی نژاد مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی گزارش مختصری از چگونگی اجرای دوره بیست و نهم مسابقه در فضای مجازی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ارائه داد و بیان اینکه این آزمون در سال‌های قبل به صورت حضوری برگزار می‌شد با توجه به شرایط کرونایی کشور در دو سال اخیر در فضای مجازی و از طریق سامانه آزمون آنلاین مؤسسه برگزار می‌شود. در دوره بیست و نهم مسابقه که با استقبال دانش آموزان متوسطه و پایه ششم ابتدایی مواجه شد و تعداد ۱۷۰۰ نفر از دانش آموزان که بیشترین امتیاز را کسب کردند کارت هدیه بانکی ۸۰ هزار تومانی و لوح تقدیر حاج آقا قرائتی را دریافت می‌کنند.

 

موحدی نژاد در ادامه با بیان اینکه قرآن ما را به کار و تلاش در همه زمینه‌ها دعوت کرده و نباید فرصت‌ها را به بهانه‌های مختلف از جمله شرایط کرونایی کشور از دست بدهیم با برشمردن ویژگی‌های استاد قرائتی، ایشان را الگوی مناسبی برای تلاش و مدیریت زمان معرفی کرد که در هر شرایطی به مطالعه، تحقیق و تألیف ادامه می‌دهد. چنانچه در این موقعیت به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایشان اوقات بیشتری را در منزل حضور داشتند موفق به تألیف سه عنوان کتاب و تهیه و ضبط بیش از ۲۰۰۰ کلیپ چند دقیقه‌ای حاوی مطالب مختلف قرآنی و دینی شدند.
کد خبر: ۱۲۱۲۱
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha