۱۴۸۸۹۶۴۶_۲۶۹
به گزارش تهران پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز خود با تسلیت حادثه تروریستی در مسجد قندوز افغانستان و شهادت تعدادی از شیعیان گفت: این جنایت بی‌رحمانه تروریست‌های تکفیری را به شدت محکوم می‌کنیم.

 


وی ادامه داد: مسئولان کشور افغانستان موظف به تامین امنیت یکایک مردم آن کشور هستند و باید علاوه بر مجازات عاملان و بانیان این حادثه تأسف‌بار، تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث اتخاذ کنند.


 


رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فتنه انگیزی‌های قومی و مذهبی پروژه امنیتی جدید دشمنان مردم افغانستان است که به دست گروه‌های تروریستی با پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها انجام می‌شود.


 


وی با بیان اینکه سران کشور‌های اسلامی باید هوشیارانه و با تاکید بر اتحاد ملل مسلمان مانع از تداوم فعالیت‌های گروه‌های تکفیری شوند، تاکید کرد: اتحاد و امنیت در سراسر منطقه با اقدام هوشیارانه سران کشور‌های اسلامی تامین می‌شود.


 


قالیباف با اشاره به دو زلزله اخیر در منطقه کوهرنگ و اندیکا اظهار کرد: متاسفانه این زلزله‌ها خسارات قابل توجهی بر جای گذاشته است. با توجه به گزارش‌های میدانی نمایندگان و گروه‌های جهادی، حدود ۸۰۰ منزل مسکونی در منطقه کوهرنگ آسیب جدی دیده است و ۴۰۰ خانواده عشایری با مشکلات تردد روبرو شده‌اند.


 


رئیس مجلس افزود: در اندیکا ۱۳۰ روستا آسیب دیده که درصد تخریب در ۳۰روستا بالاست با توجه به اینکه مردم این مناطق محروم پیش از این هم با مشکلات معیشتی مواجه بوده اند، این حوادث مشکلات را تشدید کرده است. همچنین با توجه به در پیش بودن فصل سرما، رسیدگی فوری دولت به مشکلات مردم و تأمین مایحتاج ضروری آن‌ها و جبران خسارت وارد شده به منازل، مدارس، خانه‌های بهداشت و زمین‌های کشاورزی و دام‌ها ضروری است.


 


وی تاکید کرد: ضروری است کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر بازسازی سریع روستا‌ها و راه‌های مواصلاتی و رفع مشکلات عشایر رسیدگی کند و اهتمام لازم را برای تسریع در این امر به کار ببندند و گزارش آن را به نمایندگان محترم ارائه کند.


 


قالیباف اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی هم بر جبران خسارت دامداران و کشاورزان نظارت کند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده و همچنین متوقف نشدن جریان آموزش در روستا‌های زلزله زده اطمینان حاصل کند.


 

منبع:باشگاه خبرنگاران


انتهای پیام/الف

کد خبر: ۱۲۰۲۰
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha