۷۰۸۷۷۳۴_۴۴۵
به گزارش تهران پرس، مراسم معارفه دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما با حضور مسئولان لشکری و کشوری و جمعی از مدیران و کارکنان رسانه ملی در مرکز همایش‌های صدا و سیما آغاز شد.

 

در این مراسم همچنین از زحمات بیش از ۵ ساله دکتر علی عسکری رئیس سابق رسانه ملی قدردانی می‌شود.

 

در این مراسم، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) حکم ریاست دکتر پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی  را قرائت می‌کند. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هفتم مهر ۱۴۰۰، با صدور حکمی دکتر پیمان جبلی را به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب کردند.

 

پیمان جبلی رئیس جدید رسانه ملی، چهره‌ای برخاسته از بدنه کارشناسی سازمان صدا و سیما محسوب می‌شود.

 

جبلی در سراسر دهه های ۷۰ و ۸۰ در بخشهای مختلف خبری و تولیدی رسانه ملی به عنوان دبیر، سردبیر و کارشناس و نویسنده حضور فعال داشته است و طراحی و راه اندازی گفتگوی ویژه خبری شبکه دو و نوآوری های متعدد در خبر رادیو و تلویزیون بخشی از ابتکارات این چهره آشنا در فضای رسانه‌ای کشور بوده است.

 

دکتر جبلی ۵۴ ساله در دهه شصت به عنوان یکی از بسیجیان جان برکف در عملیات مختلف دفاع مقدس حضور داشته و بعد از جنگ هشت ساله هم همواره در عرصه های فرهنگی و سیاسی کشور فعال بوده است.

 

تحقیقات و دستاوردهای علمی دکتر جبلی تنها در اخذ دکتری فرهنگ و ارتباطات در سال ۱۳۸۳ خلاصه نشده است و این عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما با تربیت صدها دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری توانسته تجارب خود را در این زمینه به نسل های جوانتر منتقل کند.

 

رئیس جدید رسانه ملی در سال های اخیر در راس دو معاونت برون‌مرزی و سیاسی سازمان صدا و سیما حضور داشته است، ضمن آن که پیشتر در مدیریت های میانی رسانه ملی از جمله مدیرکل اخبار داخلی واحد مرکزی خبر و مدیرکل اخبار شبکه العالم کارنامه موفقی از خود به جا گذاشته است.

 

جبلی که به دو زبان انگلیسی و عربی تسلط دارد در دوران جنگ ۳۳ روزه لبنان ، مدیر دفتر شبکه العالم در بیرون بود.

 

از مهم‌ترین دستاوردهای دکتر جبلی در دوران تصدی معاونت برون‌مرزی رسانه ملی، می‌توان به تأسیس خبرگزاری تصویری بین‌المللی «ایران پرس»، افتتاح شبکه جدید «العالم سوریه» و راه‌اندازی دو شبکه رادیووتلویزیونی اینترنتی «هوسا» و «پرس تی وی فرانسوی» اشاره کرد.

 

جبلی مدتی هم معاون رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی و همزمان با تحولات بیداری اسلامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس و معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را عهده دار بوده است.

 

 

 

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۹۴۷
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha