۳۲۸۸۷۳۳_۹۴۱
به گزارش تهران پرس، به منظور گرامیداشت روز جهانی کودک مراسم جشنی با حضور مسئولان اداره کل، هنرمندان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت در سالن آمفی تئاتر آن مجموعه برگزار شد که طی آن پنج نفر از مددجویان با کمک نیکوکاران آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.



در ابتدای این مراسم، اسمعیلی،معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران ضمن تبریک به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول گفت: اسلام قبل از تدوین کنواسیون و پیمان نامه فعلی حقوق کودک، بر این مسئله اشاره داشته در توصیه بزرگان دینی تربیت کودک از اهمیت بالایی برخوردار است.



اسمعیلی ادامه داد: اولین حقوق کودک در اسلام، نام نیکو نهادن بر وی است. همچنین حق بازی را از حقوق مسلم کودک می‌داند و پیامبر بزرگ اسلام توصیه می‌کند فرزندان خود را احترام کنید و آدابشان را نیکو بگذارید که از رحمت الهی برخوردار شوید.



وی افزود: آگاهی‌های دینی اگر درست و متناسب با نیاز‌ها و شرایط روحی کودک در اختیارش قرار بگیرد، نقش مهمی در سرنوشت او خواهد داشت؛ زیرا اساس زندگی آدمی را بینش و اعتقادات او تشکیل می‌دهد و اگر مبتنی بر آموزه‌های محکم دینی باشد، زندگی او رنگ و بوی الهی می‌یابد.



معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر حفظ حقوق کودکان به صورت یکسان توصیه نموده، حتی تأکید دارند کودکان افغانستانی به عنوان مهمانان کشورمان باید در مدارس دولتی حق ادامه تحصیل داشته باشند.



اسمعیلی، ادامه داد: در چنین شرایطی که هم توصیه دین و هم توصیه مقام معظم رهبری بر برابری حقوق کودکان و احترام به آنان است، ما نیز وظیفه داریم حقوق کودک را در کانون اصلاح و تربیت مراعات نموده، با ایجاد زمینه‌های تربیتی، آموزشی و تحصیلی و فرصت بازآموزی، در فضایی مناسب رشد کنند.



وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان زندان‌ها نیز همواره بر توجه به کانون اصلاح و تربیت تآکید داشته و این مراکز را جدا از مجموعه زندان می‌داند و به همین دلیل برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای شما مددجویان با دقت بیشتری دنبال می‌شود.



وی در پایان با ابراز امیدواری در خصوص بازگشت مددجویان کانون اصلاح و تربیت به جامعه و تبدیل شدن به افرادی پرافتخار برای خانواده و اجتماع گفت: اشتباه اول، اشتباه است، ولی اشتباه دوم تصمیم و از روی اراده است، با خود عهد ببندید اشتباهاتتان تبدیل به تصمیم نشود و نظمی که امروز شاهدش هستیم گواه این است که همه شما ظرفیت تبدیل به افراد مفید برای جامعه را دارید و تلاش‌های مسئولان اصلاح و تربیت موثر بوده است.



بنا به این خبر، در مراسم روز جهانی کودک که حجت الاسلام والمسلمین ربانی مدیر کانون اصلاح و تربیت، مهدی ایزدپرست رئیس اداره فرهنگی تربیتی اداره کل زندان‌های استان تهران، مسئولان کانون و نمایندگان شهرداری منطقه پنج نیز حضور داشتند که برنامه‌های متنوع هنری و شاد برای مددجویان اجراء و جوایزی به آنان اهداء گردید.



همچنین از نکات بارز این جشن، آزادی پنج نفر از مددجویان کانون اصلاح و تربیت بودند که با پرداخت مبلغ ردمال توسط نیکوکاران پس از مدت‌ها آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.


انتهای پیام/
کد خبر: ۱۱۹۴۸
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha