۶۱۵۱۷۴۸۶

به گزارش تهران پرس، سعید محمودی در حاشیه بازدید پایان هفته گذشته خود از منطقه حفاظت شده ورجین با تاکید بر ضرورت دقت در پایش‌ها و گشت‌های کنترل در این منطقه گفت: مبارزه و جلوگیری از زمین‌خواری به عنوان اصلی‌ترین ماموریت و اولویت کارکنان محیط زیست شمیرانات تعریف شده است.

 

وی با بیان اینکه پیگیری پرونده‌های قانونی جاری به منظور رفع تصرفات اراضی از چنگال متخلفان در این منطقه و آزادسازی زیست‌بوم‌های طبیعی تحت مدیریت، با جدیت از سوی محیط زیست استان تهران درحال پیگیری است، اظهارکرد: بر اساس آمار موجود با پیگیری این اداره کل، در طول شش ماه نخست امسال ۱۹ پرونده تصرف رسیدگی و منجر به صدور رای و اجرا آن شده است که در نتیجه ۳۱ هزار و  ۵۶۴ مترمربع از اراضی تصرف شده از چنگال متصرفان رهاسازی شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین از کاهش آمار تخلفات شکار در این منطقه خبر داد.

 

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تخلفات شکار و صید منطقه حفاظت شده ورجین، در شش ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روند کاهشی و دستگیری شکارچیان پیش از اقدام به شکار در این مدت افزایش داشته است.

 

محمودی همچنین در پایان هفته گذشته با حضور در پاسگاه محیط بانی شکرآباد منطقه حفاظت شده کویر ورامین ضمن گفتگو با محیط بانان، از آبشخورهای حیات وحش منطقه بازدید کرد و روند حفاظت از حیات وحش منطقه در شش ماهه دوم را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

 

وی در جریان بازدید از آبشخور چشمه میل منطقه حفاظت شده کویر گفت: بر اساس پیش‌بینی مدل‌های اقلیمی خشکسالی همچنان ادامه دارد و تا پایان آبان ماه دمای میانگین از نرمال بالاتر و میزان بارندگی کمتر خواهد بود.

 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه برای مواجهه به این شرایط اقلیمی سخت، پیش‌بینی لازم برای حیات وحش منطقه انجام شده و درحال پیگیری است، اظهارکرد: نظارت بیشتر بر کیفیت آبشخورها و تهیه علوفه برای حیات وحش از جمله این تمهیدات است.

انتهای پیام/

کد خبر: ۱۱۹۷۶
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha