۱۴۰۶۵۴۷

به گزارش تهران پرس، فرهاد زندی اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان تهران طی نیمه نخست سال جاری از ورود و چرای بیش از ۳۲ هزار راس دام در مناطق چهارگانه استان تهران که در مجاورت  مناطق آزاد وعرصه‌های طبیعی هستند، جلوگیری کرد.

 

وی ادامه داد: نیروهای ما به محض مشاهده مواردی از چرای غیر مجاز دام اخطاریه صادر می‌کنند که اخطار اول در این خصوص معمولا به‌صورت شفاهی و کتبی است اما الزاما منجربه تشکیل ‌پرونده نمی‌شود. در صورتی که افراد به اخطاریه‌ها اعتنا نکنند و از مناطق خارج نشوند یا مجدد اقدام ببره تعلیف غیر مجاز دام کنند برای آنان ‌پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین با اشاره به آغاز فصل کوچ ‌پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر به مناطق جنوبی‌تر از جمله استان تهران گفت: در حالی‌که هیچ مجوزی برای شکار ‌از جمله شکار ‌پرندگان در استان تهران صادر نشده است اما برخی افراد سودجو در این فصل اقدام به شکار غیر مجاز ‌پرندگان مهاجر می‌کنند که توسط نیروهای ما دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

 

زندی در پایان ضمن بیان اینکه گشت و ‌پایش نیروهای محیط‌بانی و گشت سیار شهرستان‌ها در تالاب‌ها و مناطقی که محل زمستان‌گذرانی ‌پرندگان مهاجر است در فصل ‌پاییز تشدید می‌شود، تاکید کرد: با هرگونه تخلف یا اقدام به شکار غیرمجاز در استان تهران برخورد قاطع و برای متخلفان ‌پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: ۱۱۸۶۰
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha