خبرنگاران+کرمانشاه+جهت+دریافت+واکسن+کرونا
به گزارش تهران پرس، مسعود ثقفی روز چهارشنبه درباره آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: برخی از معلمان در زمان اعلامی تزریق واکسن درگیر بیماری بودند یا معذوریتی داشتند نتوانستند واکسینه شوند، تا پایان زمانی که برای بازگشایی مدارس داریم، این معلمان نیز واکسینه خواهند شد.

 

وی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۵ و ۱۶ مهر) تمامی دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند در ۹۵ مرکز و مدرسه‌ای که برای این کار اختصاص داده شده حضور پیدا کنند و واکسیناسیون را انجام دهند، حتی رانندگان سرویس مدارس هم برای واکسیناسیون می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند، اسامی و نشانی مراکز واکسیناسیون در سایت آموزش و پرورش تهران درج شده است.

 

ثقفی افزود: مرحله اول این طرح است قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته انجام شود و اگر با شرایطی رو به رو شویم که احساس کنیم تعداد مراجعان زیادتر است و می‌توانند خدمات را در این مراکز دریافت کنند، این کار را ادامه خواهیم داد اما تمدید آن بستگی به این دارد که چه میزان مشارکت از سوی دانش‌آموزان و والدین آنان وجود داشته باشد.

 

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: با توجه به اینکه مدارس آغاز به کار کردند و در روزهای عادی هفته مشغول کار آموزشی هستند، مدارس صرفا روزهای پنجشنبه و جمعه برای واکسیناسیون اختصاص داده شدند اگر این روزها به نتیجه مثبت رسیدیم، احتمالا این طرح روزهای پنجشنبه و جمعه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت، ممکن است اگر تعداد مراجعه‌کنندگان هم قابل توجه باشد، بعضی از این مراکز روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده هم ادامه فعالیت داشته باشند.

 

وی اظهارداشت: مراجعه‌کنندگان و دانش‌آموزان برای واکسیناسیون باید کارت ملی یا شناسنامه را به همراه داشته باشند و به هر پایگاهی که مراجعه کنند قابل قبول است و الزامی نیست حتما به مرکز و مدرسه‌ نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

 

ثقفی با اشاره به اینکه هیچ اجباری در واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست، گفت: با این وجود به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که برای واکسیناسیون خود و فرزندانشان به این مراکز مراجعه کنند.

 

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: مراکز تجمیعی واکسیناسیون به صورت روزانه فعالیتشان ادامه دارد، راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون توسط آموزش و پرورش کمکی برای تسریع واکسیناسیون دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است.

 

وی بیان کرد: برای بازگشایی مدارس این ضرورت وجود دارد که تمامی دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان واکسینه شده باشند، اگر برای خانواده‌ای مهم است که مدارس بازگشایی شوند و دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند، توصیه می‌کنیم که واکسیناسیون را انجام دهند.

 

ثقفی افزود: اگر به هر دلیلی روند واکسیناسیون به تاخیر بیفتد، دیگر این تصمیماتی است که در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ خواهد شد و ما هم مطابق با آن دستورالعمل‌ها اقدام خواهیم کرد اما توصیه اکید داریم با توجه به این سهولتی که برای واکسیناسیون فراهم شده خانواده‌ها به نزدیکترین مرکز به محل سکونت خود مراجعه کنند و این روند را انجام دهند.

 

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: با توجه به تسریع در واکسیناسیون دانش‌آموزان امیدواریم هر چه زودتر مدارس بازگشایی شوند و روند عادی آموزش را پیگیری کنیم چون عدم بازگشایی مدارس، آسیب‌هایی همچون چاقی و کم‌تحرکی را متوجه جامعه دانش‌آموزی کرده است و از این بابت بسیار نگران هستیم.

 

وی گفت: با این وجود بازگشایی مدارس بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دارد، فعلا اعلام شده اگر روند واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام شود، اول آبان ماه بتوانیم مدارس را بازگشایی کنیم اما بازهم منتظر می‌مانیم که ستاد ملی مقابله با کرونا هر تصمیمی گرفت آن را اجرا کنیم.

 

ثقفی درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان رده سنی کمتر از ۱۲ سال گفت: واکسیناسیون فعلا برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال است، تقریبا نیمی از دانش‌آموزان ما مشمول این رده‌بندی سنی می‌شوند اما برای کمتر از این رده سنی منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود، هر وقت که اعلام کنند ما این آمادگی را داریم که مدارس را به عنوان مراکز واکسیناسیون اختصاص دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تهران آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس را دارد، افزود: مدارس قبل از مهر نیز آماده بازگشایی بودند و تمام تمهیدات لازم برای این کار اتخاذ شده بود اما سلامتی دانش‌آموزان بحثی است که نیازمند توجه بیشتری نسبت به آمادگی‌های اولیه مدارس است، به همین دلیل باید منتظر بمانیم که شرایط به چه صورتی خواهد بود و شرایط حضور دانش‌آموزان در مدرسه چه زمانی مهیا می‌شود، در آن زمان هم تمهیدات بیشتری را اتخاذ خواهیم کرد که مدارس در امنیت کامل بازگشایی شوند.

 

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: توصیه اکید به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان داریم که حتما در واکسیناسیون مشارکت کنند، آسیب‌هایی که از عدم واکسیناسیون عمومی جامعه متوجه همه ما خواهد شد چیزی نیست که به سادگی از آن عبور کرد، از خانواده‌ها تقاضا دارم علی رغم اجباری که در این زمینه وجود ندارد اما برای واکسیناسیون خود و فرزندانشان به این مراکز مراجعه کنند تا روند آموزشی را به صورت عادی در مدارس پیگیری کنیم و مانع از آسیب‌هایی بشویم که متوجه دانش‌آموزان می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۸۶
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha