۱۴۰۰۰۶۱۰۱۴۳۲۵۴۲۷۹۲۳۵۱۲۶۴۴


به گزارش تهران پرس، سیدحمید سجادی روز سه‌شنبه در سفر یک روزه به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: با ورزش می‌توان اوقات فراغت مناسبی برای نوجوانان و جوانان به ویژه بانوان شکل داد و از این رو در برنامه های ورزشی نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به تراکم جمعیت و نزدیکی شهرستان های جنوب شرق به پایتخت افزود: با توجه به سوابق خوب و اصیل ورزشی و و جود باشگاه‌های ارزشمند در این منطقه و همچنین پروژه‌ها و مجموعه‌های ورزشی که در اختیار ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش است لازم دانستیم با حضور، از نزدیک بازدید کنیم و گوش شنوا و چشم بینای ورزش باشیم.

 

سجادی در مورد زمان بهره برداری از ورزشگاه ولی عصر(عج) شهرستان قرچک نیز گفت: از طریق منابع و اعتباری که برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته، این پروژه در سال ۱۴۰۱ بهره برداری می شود.

 

وی با اشاره به سوابق ارزشمند انقلابی و ارزشی که در دیار ۱۵ خرداد وجود دارد، خاطرنشان کرد: با سابقه خوب پیشکسوتان و تیم های باشگاهی و علاقه مندی که در جامعه ورزش این منطقه وجود دارد باید با برنامه ریزی مناسب به رشد و شکوفایی استعدادهای علاقه‌مندان به ورزش کمک کرد.

 

فرماندار شهرستان قرچک نیز در حاشیه سفر وزیر ورزش و جوانان به این شهرستان گفت: تقویت تجهیزات هیأت‌های ورزشی و توسعه فضاهای ورزشی زمینه ساز رشد و شکوفایی استعداد جوانان و ورزش قهرمانی می‌شود.

 

بهمن خطیبی اظهار داشت: توجه به رشته های ورزشی این شهرستان از جمله فوتسال و تقویت و توسعه تجهیزات ورزشی می‌تواند مشکلات و تنگناهای موجود را کاهش داده و مسیر ورزش را برای علاقه‌مندان هموار سازد.

 

وی افزود: قرچک جز شهرستان‌هایی است که جمعیت جوان قابل توجهی داشته و این رده سنی ارزشمند دارای استعدادهای کم نظیر در زمینه‌های علمی، ورزشی، فنی و فرهنگی هنری بوده که برای حفظ انگیزه آنان و رشد و به ظهور رسیدن بیشتر استعدادها نیازمند توجه و تخصیص امکانات لازم هستند.

 

فرماندار قرچک بیان داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی قرچک و پتانسیلی که در حوزه ورزش داشته و می‌تواند میزبان مسابقات ورزشی در سطح کشوری و استانی باشد، ضرورت دارد با حمایت‌های دولت از جمله وزارت ورزش پروژه نیمه‌کاره استادیوم ولیعصر (عج) تعیین تکلیف شده و تکمیل شود.

 


امروز توفیقات ورزشی نماد پیشرفت کشورها شده است

وزیر ورزش و جوانان همچنین در جمع بازکنان تیم لیگ برتری والیبال شهرستان ورامین گفت: امروز یافته های علمی نشان می‌دهد افتخارات و کسب توفیقات در حوزه ورزش نمادی از پیشرفت کشورها شده است.

 

سجادی افزود: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی هسته‌ای، هوافضا، نفت و پتروشیمی و راه و شهرسازی موفقیت‌های خوبی حاصل شده و امروز کسب رتبه‌های خوب کشوری و جهانی در حوزه ورزش را شاهدیم.

 

وی ادامه داد: با همفکری و همت مسئولین آنچه را که مستلزم زمینه پیشرفت اولیه ورزش قهرمانی و ارتقای سطح کیفی و کمی ورزش است را می‌توان به ثمر رساند.

 

سجادی تصریح کرد: هر قدر بستر و فضاسازی ورزشی مناسب باشد ورزشکاران آماده‌تر و بهتر تمرین می‌کنند و مشکلات و آسیب‌های کمتری متوجه آنها خواهد شد و ما تلاش می‌کنیم هر آنچه برای بهبود و بالا بردن کیفیت لازم باشد انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: ما قبل از آنکه خود را به جهانیان نشان دهیم باید توان و استعدادهای خود را شناسایی و تقویت کنیم چرا که وقتی فضای مناسب با استانداردهای کافی وجود نداشته باشد، ورزشکار نمی‌تواند به هدف های پیش رو برسد.

 

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه نبود استانداردها ممکن است بروز آسیب ها و ممانعت از پیشرفت شود، افزود: نمی‌توان پیشرفت کرد در حالی که استانداردهای لازم وجود نداشته باشد و اگر ورزشکاری در آستانه ورود به تیم ملی است نمی تواند در یک سالن ورزشی غیراستاندارد تمرین کند، بنابراین وعده و قول نیس بلکه جزو تکالیف و وظیفه مسئولین است که به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه ورزش و بهداشت در کنار هم باید مورد توجه باشد، اضافه کرد: در کشور هنوز مناطقی است از امکانات اولیه و حداقلی برخوردار نیستند و کمبود فضاها و امکانات ورزشی به عنوان یکی از معضلات موجود به شمار می‌رود که موجب هدر رفتن استعدادها می‌شود که این مهم بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.



کد خبر: ۱۱۸۱۸
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha