۱۶۹۱۰۲۷۲۹
به گزارش تهران پرس، مردم مومن و خداجوی شهرستان ری در روز ۲۸ صفر با برگزاری مراسم های مختلف آیینی و مذهبی ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت نشستند.

 

امسال که مانند سال گذشته بخاطر شرایط ویژه کرونایی امکان عزاداری و دسته روی مانند سنوات قبل در معابر، خیابان ها و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) فراهم نبود عاشقان رسول اکرم (ص) و اهل بیت ایشان به صورت گروه های کوچک و یا انفرادی با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده با حضور در حرم حضرت حضرت عبدالعظیم(ع) و حضرت حمزه(ع) و طاهر(ع) این مصیبت بزرگ را به پیشگاه ایشان تسلیت گفته و عشق و ارادت خویش را به اهل بیت(ع) نشان دادند.

 

سوگواران حاضر در حرم سید الکریم نماز ظهر و عصر را بارعایت شیوه نامه های بهداشتی به جماعت اقامه کردند.

 

در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) نیز امروز به مناسبت رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) ویژه برنامه ای به صورت زنده و مستقیم از ساعت ۱۵ با سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میرباقری و مرثیه خوانی حاج محسن طاهری به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.

 

مراسم سوگواری ۲۸ صفر با حضور اقشار مختلف مردم و ارادتمندان به خاندان نبی مکرم اسلام(ص) در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) نیز برگزار شد.

 

سایر بخش های شهرستان ری از جمله باقرشهر، کهریزک، حسن آباد و روستاهای جنوب تهران با اجرای برنامه های سخنرانی وعاظ مذهبی، نوحه خوانی، ایستگاه های صلواتی، مراسم های فرهنگی و نمایشگاه های مختلف پذیرای چشمان اشکبار محبان اهل بیت(ع) است.

 

حضرت محمد(ص) در ماه ربیع الاول عام الفیل (۵۷۰ میلادی) دیده به جهان گشود و در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شد و به مدت ۲۳ سال عهده‏ دار امر رسالت و نبوت بود.

 

حضرت محمد(ص) علاوه بر رسالت، به مدت ده سال امر زعامت و زمامداری مسلمانان را پس از مهاجرت به مدینه منوره برعهده داشت؛ ایشان کتاب آسمانی قرآن را به عنوان قانون جامع زندگی بشریت از سوی خداوند ارائه کرد.

 

پیامبر اکرم درسال ۱۱ بعثت و پس از انتصاب حضرت امیرالمومنین(ع) به امامت و ولایت جامعه اسلامی در حجه الوداع در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.

 

امام حسن مجتبی(ع) نیز از سلسله امامت و ولایت اولین فرزند علی(ع) و فاطمه (س) به دنیا آمد، آن حضرت ازنـظـراخـلاق، منش و روش شـبـیـه تـریـن مـردم بـه رسـول خـدا (ص) بود و لقب های او سبط، سید، زکی ، مجتبی است.

 

امام حسن(ع) پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت، به امامت رسید ونزدیک به شش ماه به اداره امور مسلمین پرداخت.

 

آن حضرت از عابدترین و بخشنده ترین افراد زمانش بود، ایشان بیست و پنج بار حج کرد، سه نوبت دارائیش را با خدا تقسیم کرد و دو نوبت از تمام مال خود برای خدا گذشت، ایشان دارای خصوصیات اخلاقی، فردی و اجتماعی بسیاری بود بارزترین خصیصه ایشان کرامت و بخشندگی است.

 

سردار بی یاور و غریب مدینه در روز ۲۸ صـفـر سـال پـنـجـاه هـجـری در حـالی کـه ۴۸ سـال از عـمـرش مـی گـذشـت به تحریک معاویه بدست همسر خود (جعده) مسموم و شهید و در بقیع مدفون شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۳
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha