۱۵۷۶۵۴۵۶۸
به گزارش تهران پرس، سید علی سید علی بابایی مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: در این مدت ۶۹ هزار و ۴۹۰ مورد بازرسی از واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورهای خام دامی صورت گرفت.

 



وی ادامه داد: یکهزار و ۱۵۰ مورد نمونه برداری و ۲۷۰ پرونده قضایی طی مدت یاد شده در سطح استان تهران تشکیل شد.



 



سیدعلی بابایی اضافه کرد: نیمه نخست امسال در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی با استفاده از گروه های مایه کوبی بخش دولتی و مراکز واکسیناسیون مجاز بخش خصوصی چهار میلیون و ۸۵۲ هزار و ۵۷۲ نوبت سر واکسن در دام سبک و سنگین در دامداری‌های سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شد.



 



وی خاطرنشان کرد: در زمینه کنترل و مبارزه با انگل‌های خارجی در دام‌ها که از اهمیت خاص برخوردار است اداره کل دامپزشکی استان تهران ۷۴ هزار و ۱۲۴ راس دام سبک و سنگین و مساحت ۳۱۹ هزار و ۵۵۰ متر مربع از اماکن دامی را با سم‌های موثر ضد انگلی مورد سمپاشی قرار داد.



 



مدیرکل دامپزشکی استان تهران اظهار داشت: در رابطه با مجموعه بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبور عسل کارهای موثری صورت گرفته است که نتیجه آن کنترل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته بود.



 



سیدعلی بابایی گفت: همچنین کارشناسان این اداره کل در خصوص پایش و بررسی بیماری‌های طیور در بیش از ۲۶۰ مورد بازدید و اقدامات کنترلی، واکسیناسیون بیش از ۶۱ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۶ قطعه طیور را انجام دادند.



 



وی ادامه داد: اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی از وضعیت بیماری‌های طیور و زنبور عسل (پنج مورد کلاس آموزشی)، ردیابی بیماری های طیور از طریق سامانه ثبت اطلاعات مرغداری ها، انجام پایش های سرمی و مولکولار(بیش از چهار هزار  و ۷۰۰ مورد نمونه برداری) و برنامه ریزی به شکل مستمر از دیگر اقدامات کارشناسان این اداره کل بشمار می آید.



 



مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه برنامه ریزی و اقدامات بهداشتی در مزارع ماهیان سردابی و گرمابی چه در حوزه تکثیر و چه در حوزه پرورش به صورت هدفمند و مستمر انجام می شود، گفت: در ۶ ماهه نخست سالجاری آزمایش‌های انگلی، قارچی، میکروبی در ۴۳۵ مورد از آبزیان، بازدید بهداشتی از ۲۳۷ مزارع آبزی پروری و نمونه برداری از بیش از یکهزار و ۳۶۵ مزرعه آبزیان در سطح استان انجام شد.



 



به گفته سیدعلی بابایی کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی در سطح استان انجام می‌شود.



 



وی توضیح داد: دامپزشکی استان تهران با داشتن وظایف گوناگون و برخورداری از توان علمی و اجرائی در زمینه های بهداشت و مدیریت بیماریهای دام، طیور و آبزیان و همچنین در حوزه هایی نظیر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی، نظارت بهداشتی بر صادرات دام و فرآورده های خام دامی، واردات نهاده های دامی و فرآورده های خام دامی، نظارت بر فعالیت مراکز درمانی و داروئی و مایه کوبی، تشخیص های آزمایشگاهی و پرداختن به آموزش، پژوهش و ترویج فعالیت می‌کند.



 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۷۴۴
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha