bc64eaa0-2e3d-41eb-92e7-27a316e3ad4e
 

عباس سلیمی نمین فعال اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به سکوت اصلاح طلبان در قضایای آذربایجان عنوان کرد: مواضعی که از جانب اصلاح طلبان در ارتباط با رخدادهای منطقه در طی سال‌های گذشته شاهد بودیم بسیار متناقض است و خط مشخصی را دنبال نمی‌کند.

 

سلیمی نمین در ادامه مطرح کرد: در ماجرای آذربایجان شاهد انفعال صرف اصلاح طلبان هستیم به گونه ای که درحال حاضر سکوت کرده‌اند و اگر ما وارد یک تقابل جدی شویم و در مسیر دفاع قرار بگیریم، این دست از اصلاح طلبان قطعا درصدد محکوم کردن برخواهند آمد و «ان قُلت»هایی در برابر سیاست های نظام ایجاد می‌کنند.

 

وی ادامه داد: آن صحنه هایی که امریکایی‌ها طراحی کرده اند و ما در مسیر تقابل با این سیاست های امریکایی قرار می گیریم، اصلاح طلبان غربگرا بلافاصله سیاست های ایران را زیر سوال می برند و آنجایی که نباید در دام امریکایی ها بیفتیم تلاش می کنند که ما در این دام قرار بگیریم که تاریخچه این قضیه نیز کاملا روشن است.

 

این فعال سیاسی اظهار داشت: شیدایی این دست اصلاح طلبان به غرب آنها را مترصد فرصت می سازد تا از هر فرصتی به گونه ای استفاده کنند که هم موضع با امریکایی ها شویم.

 

سلیمی نمین اظهار داشت: اصلاح طلبان غربگرا از طریق اتخاذ این موضع گیری ها و سیاست ها می خواهند ما در دام غرب بیفتیم و ناگزیر شویم که به غرب امتیاز دهیم و به نوعی با غرب همراهی داشته باشیم. متاسفانه برخی هنرمندان کشور نیز همین مسیر را طی می کنند که جای تامل دارد و تلخ است.

 

وی بیان کرد: در اتفاقات اخیر افغانستان نیز این تضاد جدی در رفتار و موضع گیری های آنها مشخص بود به گونه ای که سعی در ترغیب افکار عمومی داشتند که با طالبان درگیر شویم. علی رغم همه تهدیدات که حتی برخی افراد ساده اندیشی مانند مدیر مسئول روزنامه جمهوری تحت تاثیر این تهدیدات قرار گرفتند و مطالبی در این خصوص نوشتند، اما ایران هرگز وارد این دام نشد.

 

این فعال سیاسی در ادامه مطرح کرد: اصلاح طلبان در ایامی که طالبان برای بار اول در افغانستان حاکم شد، همین رفتار متناقض را از خود نشان دادند. پس از آن نیز در زمان شکل گیری داعش در منطقه که هدف اصلی کشاندن ایران و منطقه به یک جنگ فرسایشی بود، ایران یک سیاست بسیار روشنی اتخاذ کرد. اما اصلاح طلبان در ارتباط با این سیاست، نه تنها یاری نکردند بلکه همواره به شدت، این سیاست و نیروهای پایبند به منافع ملی را که درحال سرکوبی داعش بودند، زیر سوال بردند.

 

 

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۱۱۷۵۸
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha