به گزارش تهران پرس، طرح سفرهای اربعین امسال از ۲۸ شهریور آغاز شد و تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ادامه یافت.
۱۴۰۰۰۷۰۱۰۰۰۷۶۱_Test_PhotoN








به گزارش تهران پرس، طرح سفرهای اربعین امسال از ۲۸ شهریور آغاز شد و تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ادامه یافت.


 

طی هماهنگی کشورهای ایران و عراق مقرر شد، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد ۶۰ هزار نفر زائر از ایران به عراق اعزام شوند.



 


اعزام زوار فقط از طریق حمل و نقل هوایی بود و برگشت زوار نیز در دو مدل حمل و نقل هوایی و جاده‌ای (از مرزهای مهران و شلمچه) انجام شد.



 


۴۶ درصد زوار اربعین امسال از تهران بودند



بررسی آمار مدیریت حمل و نقل جاده‌ای زائران اربعین در سال جاری حاکی از آن است که بیشترین سهم زائران اربعین مربوط به استان تهران با ۴۶ درصد و پس از آن استان خراسان‌رضوی با ۷ درصد، اصفهان با ۶ درصد، خوزستان و قم با ۵ درصد و فارس با ۴ درصد بود و بقیه آمار مربوط به استان‌هایی نظیر کرمان،‌ مازندران، آذربایجان شرقی، یزد، البرز، همدان، بوشهر، مرکزی، هرمزگان، لرستان، گیلان و سایر استان‌ها است.



 


 ثبت ۱۸۲ هزار و ۴۰۰ تردد وسایل نقلیه در ۲ پایانه مهران و شلمچه



از ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان وقت روز ۹ مهر ۱۴۰۰ در مسیر ایلام به مرز مهران جمعا ۸۲ هزار و ۱۴۱ تردد وسایل نقلیه ثبت شد و در مسیر اهواز ـ شلمچه جمعاً ۱۰۰ هزار و ۲۵۹ تردد ثبت شد.



 


ثبت بیشترین میزان خروجی زائر از مرز مهران در تاریخ ۴ مهر



بیشترین میزان خروجی زائر از مرز مهران در تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۰ بوده است و پس از این تاریخ خروج از مرز مهران از ۵ مهر روند نزولی را طی کرده و تا ۷ مهر کاهش قابل توجهی داشته است.



 


ثبت بیشترین میزان ورود زائر به مهران در تاریخ ۹ مهر



وضعیت ورود به ایران از مرز مهران بعد از تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۰ روند صعودی داشته و در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشته است.



 


ثبت بیشترین میزان خروجی از شلمچه در تاریخ ۴ مهر



بیشترین میزان زائر خروجی از شلمچه در تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۰ بوده است و روند خروج از مرز شلمچه از تاریخ ۵ مهر نسبت به روز قبل کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.



 


جزئیات ورود و خروج از مرز چزابه در طول سفرهای اربعین امسال



وضعیت ورود از مرز شلمچه در تاریخ ۶ مهر ۱۴۰۰ رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۹ مهر تعداد ۱۷۸۰ زائر از طریق مرز چزابه از کشور خارج شده و ۵۸۳۳ زائر از مرز چزابه وارد کشور شده‌اند.



 


توضیح اینکه بخشی از مسافران هوایی برای بازگشت از مرز زمینی وارد کشور داشته‌اند و این می‌تواند موجب اختلاف در خروجی مرزها باشد.



 


 جزئیات انباشت وسایل نقلیه در طول مدت سفر ایام اربعین



در تشریح انباشت وسایل نقلیه در مدت سفر اربعین امسال، بیشترین انباشت وسایل نقلیه در استان ایلام مربوط به روز دوشنبه ۵ مهر با ۸۲۱۱ دستگاه وسیله نقلیه بوده است.



 


در استان خوزستان بیشترین انباشت و سایل نقلیه در این استان در بازه ۲۸ شهریور تا ۹ مهر ۱۴۰۰ مربوط به روز دوشنبه ۵ مهر با ۱۸ هزار و ۵۹۱ دستگاه وسیله نقلیه بوده است.



 


جزئیات ورود پلاک‌های غیربومی به ۲ استان ایلام و خوزستان در ایام سفرهای اربعین



تعداد پلاک‌های غیربومی مشاهده شده در استان ایلام در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۹ مهر ۱۴۰۰، میزان ۳۷۴۰۰ پلاک بوده است که این میزان نسبت به بازه مشابه قبل در شرایط عادی ۶۷ درصد افزایش داشته است.



تعداد پلاک‌های غیربومی مشاهده شده در استان خوزستان در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۹ مهر ۱۴۰۰ تعداد ۱۹۴ هزار و ۱۴۹ پلاک بوده است که این میزان نسبت به بازه مشابه قبل در شرایط عادی ۳۲ درصد افزایش داشته است.



 

 

منبع: فارس


انتهای پیام/الف


کد خبر: ۱۱۷۲۰
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha