۱۱۰۸۷۳۹_۹۰۶




به گزارش تهران پرس، مرتضی آقا تهرانی با بیان اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان در گذشته به خاطر ابهامات و عدم شفافیت در مجلس رای نیاورد، افزود: خود طرح باید شفاف باشد تا رای آورد، البته بنده به خاطر اهمیت شفافیت آن موقع هم به آن مثبت رای داده ام. نا گفته نماند، هر طرح و لایحه‌ای که به نفع رای دهنده نباشد، به طور طبیعی رای نمی‌آورد، ولی این مجلس انقلابی به لطف الهی نشان داده که منافع مردم برایش مهم‌تر و قابل احترام‌تر از جلب منافع شخصی نمایندگان است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: از این رو، بر این باورم که این طرح، چون به کمیسیون تخصصی باز گشت داده شده، و آقای حسین‌زاده بحرینی و عزیزان نماینده به شکل تخصصی روی آن کار کرده اند، و قدری چکش کاری شده، و از اتقان خوبی برخوردار شده، به قطع این بار نه تنها رای خواهد آورد بلکه از رای بالائی نیز برخوردار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: شفافیت در زمینه اقتصادی برای مسولان اجرائی و نیز نمایندگان مجلس، موجب اعتماد بیشتر مردم به آن‌ها خواهد شد، تا که اگر دزد، رانت خوار و ویژه خوار و یا مفسدی پیدا شد، برخی همه را با یک چوب نرانند و نگویند همه آن‌ها دزد هستندد. بله، ندزد و نترس! اما شفافیت رای نماینده، موجب دقت بیشتر نمایندگان، صراحت، شجاعت، و ایستادگی در جانب حق خواهد شد. از جانب دیگر مردم عزیز هم نماینده خود را بهتر خواهند شناخت، که او چگونه فکر می‌کند، و عملش چگونه است.

 

آقاتهرانی همچنین اظهار کرد: البته برخی امورات امنیتی است که دشمن نباید آن را بداند، در این طرح نسبت به آن فکر شده، که به دشمن علامت ندهیم، و اطلاعات و جداول خائنین، جاسوسان، غرب گدایان و غرب گرایان را پر نکنیم، تا که موجب تسهیل روند دشمنانه آن‌ها شود. بی تردید، مردم ما باید محرم ما باشند، ولی در مواردی باید جانب احتیاط رعایت شود، تا که دشمن به نظام رو دست نزند. از این رو باید مسائل امنیتی حفاظتی شود.

 

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم گفت: حُسن دیگر شفافیت، این است که نماینده را نسبت به رای خود پاسخ گو‌تر خواهد کرد، پس او باری به هر جهت رای نخواهد داد، چون مطالبه گران جامعه او را به چالش خواهند کشید. البته اگر نماینده محترم به فکر جلب رضای الهی باشد، در پرتو شفافیت رای او، در تاریخ نسبت به گفتار و رفتارش، آیندگان نیز قضاوت خواهند کرد. چون مدرس و شیخ فضل الله اعلی الله مقامهما، که شفافیت رایشان آن‌ها را به فوز شهادت نائل آورده و برای همیشه زنده تاریخ کرده است.

 

 

 

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/الف

کد خبر: ۱۱۶۷۹
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha