پیمان+جبلی
به گزارش تهران پرس، پیمان جبلی رئیس جدید رسانه ملی در گفتگو با خبرگزاری ایران پرس درباره برنامه‌های پیش روی رسانه ملی، افزود: برنامه تحولی صدا و سیما در دوره جدید هویت محور و عدالت گستر خواهد بود و صدا و سیما در این برنامه تحولی باید پیشران پیشرفت ایرانی اسلامی باشد.

 

رئیس جدید صدا و سیما خاطرنشان کرد: صدا و سیما به عنوان بزرگ‌ترین کنشگر اجتماعی در جامعه ایران همواره مطرح بوده است، اقتضای این جایگاه و موقعیت بسیار مهم این است که صدا و سیما هم گفتمان ساز و هم، هم افزا باشد.

 

جبلی گفت: تمام ظرفیت‌های ملی باید مورد استفاده قرار بگیرد، به ویژه ظرفیت نخبگان جوان که در برنامه تحولی جدید صدا و سیما نقش محوری خواهد داشت.

 

رئیس رسانه ملی درباره گسترش پوشش شبکه رادیو تلویزیونی در سراسر کشور، افزود: رسانه ملی امانت مردم در دست ما است، رسانه ملی متعلق به مردم است، اگر ما در این دوره بخواهیم بر یک اصل تکیه کنیم این است که صدا و سیما منادی و مجری بازگشت به مردم است و مردم صاحبان اصلی رسانه هستند.

 

جبلی تصریح کرد: برای ادای حق مردم باید صدا و سیما رسانه افرادی باشد که صدایی ندارند. رسانه ملی در این دوره مصداق واقعی رسانه مردمی باشد. باید در این دوره تحولی صدا و سیما بازتاب ظرفیت‌ها و توانایی‌های مردم قابلیت‌های موجود و فضیلت‌های جامعه باشد. صدا و سیما باید چشمش را باز کند ظرفیت‌ها را ببیند و از آن‌ها استفاده کند، همچنین منعکس کننده مطالبات، خواسته‌ها و دغدغه‌های توده مردم باشد. صدا و سیما نباید منعکس کننده منویات طبقه خاصی از مردم باشد، آن هم طبقه خاصی که جدا از مردم هستند.

 

رئیس صدا و سیما افزود: بنای ما در دوره جدید این است که همه مردم دسترسی به رسانه ملی داشته باشند. در همین راستا باید پوشش شبکه‌های رادیو تلویزیونی را به حداکثر برسانیم البته الان در حد بالایی است، اما کامل نیست.

 

جبلی درباره آرایش رسانه‌ای صدا و سیما برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در رسانه ملی افزود: این دوره نخستین دوره تغییر و تحول در سازمان صدا و سیما پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. شعار محوری ما در صدا و سیما در این دوره گام برداشتن برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

 

رئیس رسانه ملی ادامه داد: عبارت «تمدن نوین اسلامی» مرکزیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. تعریف آن این است که ما مرز‌های مخاطبانمان را فرا‌تر از مخاطبان ایرانی تعریف می‌کنیم. افزون بر اینکه برای مخاطب ایرانی تولید محتوا می‌کنیم، اما حتما نگاه ما به مخاطبان منطقه و بین الملل هم خواهد بود.

 

جبلی درباره برنامه‌های خود برای تقویت رسانه‌های برون مرزی رسانه ملی گفت: برای تقویت رسانه‌های برون مرزی اگر شعار محوری خود را تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی قرار دادیم باید نگاهمان فراتر از مرز‌های جمهوری اسلامی باشد، نگاه ما نگاه مبتنی بر دکور و یک نگاه نمایشی نیست، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انقلاب اسلامی جهانی است. ما در منطقه وقتی از این ظرفیت‌ها و هم افزایی این ظرفیت‌ها شروع می‌کنیم می‌توانیم به یک عرصه وسیع جهانی برسیم.

 

در این راستا نقش شبکه‌های برون مرزی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند و یکی ازسرفصل‌های اصلی ما تقویت شبکه‌های برون مرزی است.

 

رئیس جدید صدا و سیما تاکید کرد: امیدوارم بار امانتی که بر دوش ما گذاشته شده به سلامت به مقصد برسد.

 

 

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۶۳۵
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha