unnamed
سعید نجاتی کارگردان و فیلمساز ایرانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر تهران پرس با اشاره به ورودش به عرصه سینما و فیلم سازی گفت: در سال ۱۳۸۰ دوره ی یکساله فیلمسازی را در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر قم گذراندم و پس از آن با ورود به دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد سینما ادامه دادم و بیش از ۱۸ سالی می شود که مبحث دفاع مقدس را در کارهایم گنجانده ام.

وی ادامه داد: هنر به هنگامه ای که در راستای بشریت و آگاهی قدم برمی دارد و ارزشمند است و برای من نحوه پرداخت و توانمندی در رسیدن به بیان هنری در وهله اول اهمیت دارد و بهترین کلام ها را اگر بریده بریده به زبان بیاوریم، نه تنها باعث جذب نمی شود بلکه ممکن است بر ضد خود عمل کرده و به ضدارزش تبدیل شود.

نجاتی تاکید کرد: مقوله جنگ به مثابه یک ژانر به شدت مبحث طولانی و مفصلی است و مثل هر ژانر دیگری دوره های مختلف خود را طی نموده است و در جشنواره هایی که من در آن حضور داشته ام در مبحث فیلم کوتاه بیشتر مسائل انسانی و جهان شمول مورد توجه قرار گرفته است..

این فیلم ساز حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: بر این کشور مقطعی از دوران دفاع مقدس گذشته است و نسلی درگیر آن بوده اند و اتفاقات بی شماری افتاده که هر کدام می تواند به خلق یک درام منجر شود و مکان هایی همچون مناطق عملیاتی دفاع مقدس همچنان روح آن روزهای حماسی را در خود حفظ کرده و وظیفه همه ماست که آن را حفظ کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آثار هنری در حوزه دفاع مقدس توانسته استقبال مردم به خصوص جوانان در رفتن به مناطق عملیاتی را انعکاس دهد، گفت: حقیقتا در زمینه نشان دادن این فضاها به مردم و نسل جدید کارهای خوبی صورت گرفته اما واقعا در زمینه تولید فیلم به شدت هنوز به کار نیاز دارد.

نجاتی ادامه داد: بحمدالله جوانان ما از نظر اعتقادی و دغدغه مندی سرآمد هستند اما مشکل بزرگ در تکنیک است که امیدوارم این مشکل هم به زودی در میان جوانان و هنرمندان علاقمند به حوزه پایداری و مقاومت حل شود.

وی در ادامه با اشاره به اثرگذاری اردوهای راهیان نور گفت: شاید هر فردی که به این سفرهای راهیان نور می آید جذابیت پرورش یک درام خوب را دارا باشد و هنرمندان می توانند از آن بهره بگیرند اما نکته دیگر اینکه به هرحال آنجا محل زندگی مدافعین اولیه و به قولی نزدیک ترین افرادی هست که با دشمن مواجه شدند و این مسائل نیز قابلیت پرداخت و دراماتیزه شدن را دارد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۱۵۴۹
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha