aHR0cHM6Ly9tZWRpYS5mYXJzbmV3cy5pci9VcGxvYWRlZC9GaWxlcy9JbWFnZXMvMTM5OS8wMS8xNi8xMzk5MDExNjAwMDYwMF9UZXN0X1Bob3RvTi5qcGc=
به گزارش تهران پرس، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با اشاره به پایان خشک‌ترین سال آبی نیم قرن اخیر در کشور به خصوص در تهران گفت: امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ها در کشور خشک‌ترین سال آبی را در ۵۰ سال اخیر شاهد بودیم.

 


او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴ میلیون مترمکعب آب در تهران مصرف شده است.


 


 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با اشاره به سرانه مصرف و تولید آب در تهران بیان کرد: ما سرانه مصرف و تولید داریم سرانه مصرف   حدود ۳۰۰و  تولید  ۲۴۰ لیتر است.


 


او ادامه داد: در تهران روزانه هر شهروند به طور متوسط ۲۴۰ لیتر آب مصرف می‌کند که ۲۰ تا ۲۵ درصد بیش‌تر از حد معمول است.


 


بختیاری افزود: در بازه زمانی ابتدای شیوع ویروس کرونا مصرف رشد نجومی داشت به طوری که تهران شاهد افزایش ۴۵ درصدی مصرف آب بودیم، اما در حال حاضر مصرف به حالت معمولی رسیده است.


 


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: متاسفانه با توجه به کم بارش بودن در زمستان سال گذشته شرایط ویژه‌ای امسال هم اتخاذ شده است  به طوری که ۴۰ درصد کاهش بارندگی در کشور گزارش شده است.


 


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران اضافه کرد: همه ساله مصرف آب در زمستان به حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ مترمکعب می‌رسید، اما امسال به خصوص در فصل تابستان  مصرف ما کمتر از ۳ میلیون مترمکعب نبوده است.


 


بختیاری گفت: متاسفانه ۶۰ درصد مردم تهران زیر خط نرمال، ۲۰ درصد بین خط نرمال و کمی بیش از نرمال، ۲۰ درصد بیش از الگوی مصرف و ۵ درصد هم بیش از اندازه آب مصرف می‌کنند.


 


او تصریح کرد: متاسفانه با توجه به کاهش بارندگی در کشور به خصوص در تهران ما نه امسال بلکه سال گذشته نه جیره بندی و نه قطع آب و حتی شهرهای استان  تهران اعمال نکرده ایم.


 


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران با اشاره به قطع آب در شهر‌های استان تهران بیان کرد: در اطراف شهر‌های تهران هم قطع آب به دلیل تعمیرات و یا قطعی برق به دلیل برقی بودن دستگاه‌های پمپاژ آب بوده است  و گرنه قطع آب یا جیره بندی آب در تهران طی امسال به هیچ عنوان صحت ندارد.


 


بختیاری در پایان گفت: با توجه به شرایط ویژه که امسال در تهران و شهر‌های اطراف آن اتفاق افتاد، برای پاییز برنامه ریزی‌های خاصی در حال انجام داریم و همچنان جلساتی در حال برگزاری است.

 

 


منبع: باشگاه خبرنگاران


انتهای پیام/

کد خبر: ۱۱۵۰۸
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha